Начало Moto News Маркес след осмата титла: Беше почти перфектен сезон

Маркес след осмата титла: Беше почти перфектен сезон

314
0
Марк Маркес
Марк Маркес; снимка: Хонда

Марк Маркес спечели осма титла в кариерата си и впоследствие заяви, че е изкарал почти перфектен сезон през 2019 г. Състезателната година все още не е приключила, но испанският пилот на Хонда бе недостижим за съперниците си и взе шеста корона в MotoGP още в първия възможен момент – в Гран при на Тайланд. Сред това разказа какво означава този успех за него и какви са плановете му за оставащите надпревари.

Как се чувстваш с поредната титла в кариерата си?

Много щастлив. Беше почти перфектна година, но винаги има какво да се подобри. Спечелването на титлата бе главната ни цел и се гордеем страшно много с начина, по който я взехме. Говоря в множествено число, защото конкретният диалог е с мен, но реално участва целият отбор, всички хора около мен.

Как празнува успеха?

Партито беше чудесно, още не съм си възстановил напълно гласа! Празнувахме подобаващо, защото това е световна титла, а и никога не знаеш кога мечтата ще приключи. Затова трябва да отбележиш случая както трябва. Изкарахме нощта в Бангкок с целия екип. Няма да давам подробности, но имаше танци, викане, празнуване – по малко от всичко. Този път нямаше караоке, но не беше и нужно.

Как премина сезонът ти, след като си контузи рамото?

В живота на един спортист има и хубави, и лоши моменти. Сложните ситуации те правят по-силен, а миналата зима бе една от най-трудните в кариерата ми, защото не можех да върша това, което обичам най-много на света – да карам мотора си. не бях в състояние и да тренирам, защото ми предстоеше операция. Преодолях всичко това с помощта на хората около мен. Може би не бях на 100% възстановен за първото състезание. Но след като започнеш да караш и дойдат резултатите, имаш още повече сили.

Каза, че сезонът ти е бил почти перфектен. Защо почти?

Защото започваш да бъркаш, когато си свръх уверен. Случи се в старта, за който го очаквахме най-малко – Остин. Паднах, докато водех с аванс от 4 секунди. Победата изглеждаше сигурна и заради това се успокоих. Толкова бях отпуснат, че паднах. Ето защо трябва винаги да си концентриран. Не може да допуснеш объркване. И е необходимо да се учиш от грешките си. Беше много добра година, но това не означава, че трябва да спрем да работим.

Рискува много в последния завой в Тайланд. Как реагира майка ти?

Вече я бях ядосал в петък, когато се беше изплашила сериозно (заради падането ми). Ти поемаш удара, но хората около теб страдат много повече. И майка ми, и баща ми – цялото ми семейство. Те ме подкрепят толкова години, те са хората, позволили това да се случи. Нищо нямаше да е възможно, ако родителите не се бяха съгласили да дадат на едно четиригодишно хлапе да кара. И всъщност те страдат от много дълго време.

Джакомо Агостини каза, че можеш да вземеш повече от неговите 15 титли. Какво смяташ за това му мнение?

Двамата се разбираме чудесно, чувал съм го да казва подобни неща. Не харесвам думата невъзможно. Никога не бих я употребил. Но в конкретния случай смятам, че това е почти невъзможно, тъй като би означавало да взема в бъдеще почти двойно повече титли, отколкото имам сега. Никога не съм бил обсебен от някакво число или име. Наслаждавам се на страстта си да се състезавам. Чувствам се страхотно, че точно това е работата ми.

Винаги казваш, че си стигнал настоящото си ниво благодарение на съперниците си. колко ще са ти необходими силни Фабио Куартараро и Хорхе Лоренсо догодина?

Колкото по-силни, толкова по-добре! В момента техниката в MotoGP е доста изравнена, макар това да не си личи съвсем по резултатите. Но всъщност има четири марки, всяка от които е в състояние да печели състезания и да се бори за титлите. Това означава поне 8 мотора с шансове за успех – нещо, което не е ставало преди. Трябва да знаеш как да откриваш нови неща за самия себе си, да се учиш от ветерани като Валентино [Роси], Хорхе или Дови (Андреа Довициозо), както и от млади състезатели като Фабио или [Маверик] Винялес.

Какво можеш да подобриш сега?

Годината бе чудесна и ще е трудно да постигнем голямо подобрение. Но един от идолите ми е Рафа Надал и когато го гледаш във всеки мач, се чудиш как може да става все по-добър. Той обаче прави нова крачка напред. Или когато Меси отбележи гол – решаваш, че не може да постигне нещо повече, нещо по-добро, а той го прави. Опитвам се да съм като тях. Винаги търся напредък. Ще се постарая да си взема поука от грешките си. А и съперниците ти показват нивото ти.

Не помисли ли да намалиш малко темпото след падането си в петък в Тайланд? Защо продължи да гониш титлата точно там?

Исках да го постигна, защото бе първата възможност да спечеля короната. При определен аванс в класирането си търсиш нова мотивация. Аз обичам да живея в настоящето и да работя старт за старт. Ето защо полагах усилия до последния завой – винаги е по-красиво, когато спечелиш шампионата с победа.

Коя бе повратната точка в първенството, след която вече бе уверен, че ще вземеш титлата?

През 2019 г. имаше два важни момента. Първият бе на Херес – след грешката в Остин. На испанската писта спечелихме такава победа, каквато възнамерявахме да вземе на COTA. С това демонстрирахме на съперниците си, че увереността ни е същата като преди. Че желанието ни за победа и настройката ни не са се променили. Другият момент бе в Барселона. Там спечелихме, докато някои от противниците ни не взеха точки. Не беше заради техни грешки, но се оказа повратна точка в шампионата.

Хонда ли прави мотор за Марк Маркес или Марк Маркес е пилотът, който най-добре разбира Хонда?

Хонда създава един мотоциклет, а пилотът трябва да има способността да се адаптира. Положителното в нашия отбор е, че тримата състезатели – Хорхе, Кал [Кръчлоу] и аз – имаме една и съща машина. Подкрепя ни изключителен технически екип. От нас зависи да се напаснем към резултата от работата им, да извлечем максимума от всяка една ситуация.

Каква е мотивацията ти за оставащите четири надпревари?

Първата цел за Япония е да завърша състезанието. Причината е, че всяка година падам в състезанието след надпреварата, в която съм станал шампион. В Арагон вече казах, че намерението ми е да се постарая да съм на подиума в оставащите надпревари. Не съм променил това си виждане. Не съм забравил и конструкторския шампионат.