Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко благодари на Хонда, че ще продължи да прави двигателите за Ред...

Марко благодари на Хонда, че ще продължи да прави двигателите за Ред Бул

1803
0
Хонда F1
снимка: Спас Генев

Хелмут Марко благодари изрично на Хонда, след като Ред Бул и японският производител удължиха общата си работа по задвижващите системи за тима от Милтън Кийнс. 79-годишният съветник обяви още в началото на годината, че Хонда ще произвежда агрегатите за Ред Бул и Алфа Таури до края на 2025 г. Бързо се оказа, че изявлението на австриеца изобщо не е вярно. Предложението на Ред Бул бе обсъждано подробно и одобрение има едва сега, повече от половин година по-късно.

„Благодарим на Хонда за положителния отговор относно общата ни работа. Вълнуваме се, че ще продължим партньорството си до края на 2025 г. и задвижващите системи ще продължат да се доставят от Хонда“, бе коментарът на Марко

„Общата ни работа досега бе много успешна – спечелихме титлата при пилотите през 2021 г., понастоящем водим и в двете първенства, като целта ни е да спечелим и двете титли този сезон.“

От Ред Бул изключително гордо повтаряха месеци наред, че създаването на Ред Бул Пауъртрейнс ще превърне екипа в едва втория Гран при отбор след Ферари, който ще прави абсолютно всичко – и шаси, и двигател – под един покрив. Настоящото развитие на събитията поставя въпроса какво точно ще върши Ред Бул Пауъртрейнс в Милтън Кийнс. За договорка с Порше все още само се говори и няма нищо официално потвърдено. В Унгария Кристиан Хорнер повтори, че с тях все още не е постигнато окончателно споразумение.

„Мисля, че постоянно съм повтарял – водим добър диалог с Порше. Според мен е страхотно, че компании като Порше и Ауди гледат сериозно на възможността да влязат във Формула 1. Трябва обаче да се преодолеят някои сериозни пречки преди да се стигне до краен резултат. Това означава в голяма степен какви ще са правилата – технически, спортни и финансови – относно задвижващите системи. Дали ще са справедливи спрямо нови производители? Когато това се изпълни, а знам, че от ФИА работят упорито по въпроса, ще можем да седнем и да продължим дискусиите с Порше“, каза Хорнер.

Ако приемем, че ФИА и Формула 1 приемат правилата и Порше потвърди влизането си в Гран при, то това поставя въпроси, основният от които отново е каква точно роля ще има Ред Бул Пауъртрейнс

Основаването на предприятието, инструментариумът и привличането на персонал са огромна инвестиция, която до момента на практика не прави нещо съществено. Цялата работа по настоящите задвижващи системи все още се върши от Хонда. И ще продължи да е така до края на 2025 г. Ако след това нещата ще поеме Порше, какво ще работи Ред Бул Пауъртрейнс?

Междувременно Хорнер каза, че критиката на Марко на пистата Хунгароринг към Серхио Перес всъщност била шега. Мексиканският пилот не стигна до Q3 в последната квалификация преди лятната пауза. След това съветникът остро коментира, че „Перес явно вече е във ваканция“.

„Аз се пошегувах с Хелмут. Казах му: „Чеко май вече е в почивка“, а той излезе и го заяви пред вас“, обясни шефът на Ред Бул в F1.