Отборът на Ред Бул е в много по-добра позиция преди началото на новия сезон във Формула 1, убеден е съветникът на отбора Хелмут Марко. 77-годишният австриец разказа подробно пред телевизия Сервус на какво се дължи увереността му и как екипът от Милтън Кийнс може да задържи Макс Верстапен.
„Хонда създаде напълно нов двигател. Той е истинско произведение на изкуството по отношение на компактността и начина, по който пасва в (болида на) Ред Бул. Освен това има по-висока мощност и е подобрение, което ни извежда на нивото на Мерцедес“, заяви Марко
„Знаем, че съперниците не спят, но се надявам напредъкът им да не е толкова голям, като се има предвид, че агрегатът им навлиза в осмата си година. Развойната крива трябва да започне някъде да пада. Много съм уверен в нашия двигател Хонда. По време на подготовката имаше някои проблеми, но те бяха вследствие на небрежност. Нищо, което да е индикатор за сериозни механични или софтуерни проблеми.“
„По отношение на тактиката са ни нужни двама силни пилоти от началото на първенството. В края на миналия сезон видяхме, че от Мерцедес не можеха да си позволят да вкарат [Валтери] Ботас за питстоп просто така, защото вече не беше сигурно, че ще успее да задържи второто си място в шампионата. Трябва да сме сигурни, че можем да прилагаме тази стратегия още от първия старт. За съжаление Александър Албон не бе достатъчно постоянен (като представяне), затова се наложи и пилотската смяна…“
„Тимът на Мерцедес определено е фаворит. Но ние сме в много по-добра позиция в сравнение с предишни години.“
„Разполагаме с автомобил, който спечели последното състезание от предходния сезон. Честно казано, трябва да кажа, че [Люис] Хамилтън още се бореше с последиците от коронавируса в тази надпревара. Освен това Мерцедес не използва пълната мощност на своето MGU-K, което със сигурност също изигра роля.“
Що се отнася до слуха, че от Ред Бул вече са разговаряли с Фолксваген Груп за евентуално бъдещо сътрудничество, то австриецът не каза нищо конкретно.
„Говорил съм с много компании в миналото. Водим разговори, но нищо не е окончателно решено. Ред Бул първо трябва да се справи със собствения си двигател. Сега трябва само да поддържаме агрегат – от 2022 г. нататък, но имаме техническата възможност сами да развием задвижваща система, защото правилата за 2025 г. трябва да са за по-опростен и по-евтин агрегат.“
На въпрос дали адвокатите на Ред Бул са готови ако от Бракли направят опит да привлекат Верстапен, Марко заяви, че от Милтън Кийнс не възнамеряват да ходят на съд.
„Не трябва да предприемаме законови мерки срещу Мерцедес, ако се опитат да отмъкнат Макс от нас. Просто трябва да му предоставим кола, която му дава шанс да се бори за световната титла. Ако успеем да му дадем способен да вземе шампионата автомобил, нищо няма да стои на пътя на бъдещо сътрудничество между него и Ред Бул.“
Според шефа на Ред Бул в F1 Кристиан Хорнер отборът трябва да подхожда към всеки старт по отделно, за да постигне конкурентоспособност срещу Мерцедес.
„Необходима е и издръжливост. Мисля, че ние сме екипът с най-постоянно представяне през периода, в който Мерцедес доминира най-много. Бяхме в състояние да печелим надпревари, но сега трябва да направим следващата крачка и да им отправим по-сериозно предизвикателство. Това е целта – да предизвикаме и в крайна сметка да се опитаме да победим Мерцедес. Нужно е да се подготвяме индивидуално за всеки старт и предвиждания от сорта колко победи са възможни са изключително трудни“, допълни Хорнер.
Checo’s at the wheel 🤩 Follow @SChecoPerez‘s first laps as a Red Bull driver in an all-new Behind The Charge 👊🎥
— Red Bull Racing (@redbullracing) March 9, 2021