Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко и Нюи отбелязаха победа №100 на Ред Бул, Хорнер – проблемите...

Марко и Нюи отбелязаха победа №100 на Ред Бул, Хорнер – проблемите на Верстапен в състезанието в Канада

1807
0
Джонатан Уитли, Пол Монахан, Хелмут Марко, Кристиан Хорнер, Оле Шак, Крис Гент, Ричард Томлисън
7 души са в тима на Ред Бул от създаването му до ден-днешен и те отбелязаха специално победа №100 на отбора: (отляво надясно) тийм мениджърът Джонатан Уитли, шефът на инженерите Пол Монахан, Хелмут Марко, Кристиан Хорнер и механиците Оле Шак, Крис Гент и Ричард Томлисън; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Тимът на Ред Бул вече има 100 победи във Формула 1 след успеха на Макс Верстапен в тазгодишната Гран при на Канада. Хелмут Марко и Ейдриан Нюи коментираха постижението след финала на пистата Жил Вилньов.

„100 победи е невероятно постижение. Нещо, което не можехме да си представим или дори да мечтаем за подобни върхове (при създаването на отбора). Много е тъжно, че [Дитрих] Матешиц не може да види докъде стигнахме“, заяви Марко

„А до края на годината могат да станат и 114. Засега нещата вървят страхотно, Макс е в невероятна форма“, допълни 80-годишният австриец.

Ейдриан Нюи е най-успешният конструктор във Формула 1. Ред Бул е третият отбор, който печели в световния шампионат с негови автомобили.

„Това бе едно наистина невероятно пътешествие. Мечтата ми винаги е била да съм инженер и да работя в автомобилния спорт. Решаващият момент бе, когато получих първата си работа със заплата. Всичко останало е бонус. Най-големите успехи? Изпъква първият в Мексико и след това са оспорваните шампионати. До Абу Даби със Себастиан [Фетел] срещу Фернандо [Алонсо] и след това очевидно Макс срещу Люис [Хамилтън]“, сподели Нюи.

Кристиан Хорнер пък коментира, че състезанието не бе лесно за Верстапен въпреки силното му темпо

„Най-сериозният момент за Верстапен бе ударът с птицата. Каквото беше останало от нея се бе заклещило зад предната дясна спирачна кутия. Иначе имаше проблем със загряването на гумите – винаги ще се появи, когато има едва шест завоя и една дълга права. При всички пилоти се виждаха различни разлики във времената за обиколка в отделни моменти от състезанието. Макс успя да се справи и с това“, обясни шефът на Ред Бул в F1.

Самият Верстапен също каза, че е имал грижи с гумите на своя Ред Бул RB19.

Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

„С твърдите гуми началото бе добро. Отворих известна разлика, но след това имах малко проблеми с тях. Виждах какво става и постоянно дискутирах с инженера си. По принцип не можеш да се отпускаш. Особено в случаи като този, когато гумите бяха прекалено студени. Трябва постоянно да си нащрек. Дребни грешки могат да доведат до големи загуби в темпото или да те пратят в стената“, каза пилотът на Ред Бул.

Нидерландецът коментира също така факта, че изравни по победи Аертон Сена

„Мразя сравняването на различни поколения. Мога само да кажа, че като малък, докато карах картинг, си мечтаех да стана пилот във Формула 1, но никога не съм си мечтал да спечеля 41 Гран при. Невероятно е да имам толкова победи, колкото е взел Аертон. Гордея се с това постижение, разбира се и се надявам да не спираме дотук. Надявам се да продължа да печеля състезания. Отборът вече има 100 победи. Новата цел е 200“, засмя се Верстапен.