Ред Бул има проблеми с корелацията на данните от симулатора в Милтън Кийнс и реалната информация на писта, разкри Хелмут Марко по време на уикенда за Гран при на Монако. Отборът имаше проблеми в княжеството с намиране на оптимални настройки. Макс Верстапен каза, че имат сериозен проблем, който трябва да бъде разрешен. В крайна сметка Ред Бул записа най-лошия си състезателен уикенд от Бахрейн през 2022 г., когато и двата болида на тима не завършиха състезанието.
„Знаехме, че [Шарл] Льоклер е непобедим тук“, заяви Марко след квалификацията в събота, добавяйки, че в Ред Бул се надявали поне на класиране на първа редица.
„Бяхме бързи в първия сектор, но загубихме две или три десети във втория. Наложи се Макс да рискува всичко в началото на обиколката си и след това нещата се объркаха. Шесто място на стартовата решетка е отрезвяващо и болезнено, особено след елиминирането на Серхио [Перес] в Q1. За Перес е много трудно – ако не и невъзможно – да се представя на същото ниво като Макс, но трябва да е по-близо до него. Необходимо е да анализираме какво точно се обърка така“, посочи Марко.
„Имахме проблеми с настройките през целия уикенд. Постигнахме подобрение, но нямахме никакъв шанс за полпозишън. Основният ни проблем не е свързан със спецификата на пистата. Корелацията между симулатора и пистата не работи. На симулатора се качваме на бордюрите без никакви проблеми, а тук (в Монако) колата поскача като кенгуру“, продължи Марко
„От тук трябва да започнем. Надявам се да се върнем към обичайната си форма на истинските състезателни писти. Видяхте в реалната надпревара, че някои караха с 4 секунди по-бавно, отколкото всъщност можеха“, допълни 81-годишният австриец.
Кристиан Хорнер каза, че представянето на Ред Бул на писти като тези в Монако и Сингапур страда от слабост в една определена област.
„Знаем какво е и върху какво трябва да работим. Самото състезание беше по-скоро статично – в топ 10 разпределението на местата бе същото като на стартовата решетка. Червеният флаг на практика уби надпреварата, защото след смяната на гуми беше ясно, че всички ще са с тях до финала. Получихме няколко урока през изминалия уикенд. Ферари и Макларън са много бързи. Беше ясно, че ще се случи, че ще се доближат. Според мен от Макларън направиха голяма стъпка, тази на Ферари бе по-малка. Да видим какво ще стане в следващите два-три старта“, коментира шефът на Ред Бул в F1.
„Шампионатът е маратон, а не спринт. Да видим как ще се получат нещата в Монреал, Барселона, Австрия, Силвърстоун. Очаквахме уикенда в Монако да е труден за нас. Квалификацията бе много сложна, а тя диктува представянето в състезанието. Решението на проблема, за който споменах, може да дойде и с тазгодишното развитие на колата. Колата на РБ е с миналогодишното ни окачване и не изглежда да имаше същите грижи. Тоест проблемите ни произтичат от нещо различно, което е въведено след края на предходната година“, допълни английският мениджър.
View this post on Instagram