Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Ако от Мерцедес искат да се занимават с историята с крилата,...

Марко: Ако от Мерцедес искат да се занимават с историята с крилата, това е тяхно право

2239
0
Ред Бул, Хонда, задно крило, Макс Верстапен
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Тимът на Мерцедес има право да се занимава с историята с крилата, ако има такова желание, заяви Хелмут Марко. Съветникът на Ред Бул сподели пред Sport1 и Formel1.de, че колата на екипа от Милтън Кийнс е легална до влизане в сила на новите изисквания за тестове на задното крило.

Хелмут Марко, Кристиан Хорнер, Ейдриан Нюи
Хелмут Марко, Кристиан Хорнер и Ейдриан Нюи; снимка: Ред Бул Контент Пуул

„Нещата няма да ескалират от моя страна. Ние се концентрираме върху собствения си автомобил и върху това да спечелим шампионата. Ако от Мерцедес искат да се занимават с историята с крилата, това е тяхно право“, каза Марко

Автомобилът ни, както и тези на много други екипи, е тестван от ФИА и отговаря на правилата. През 2012 или 2013 г. предното ни крило трябваше да бъде модифицирано два или три пъти. Регламентът ще бъде затегнат, но дотогава болидът ни на пистата е легален. След това ще трябва задното крило да е подсилено. Предимството (от него) няма да е решаващо в битката за титлата. Гумите и вкарването им в точния работен прозорец ще имат такова значение.“

„Но ние се съсредоточаваме върху нашия автомобил. Знаем колко силен съперник имаме в лицето на Мерцедес и Ферари сега се присъедини към тях. Не мисля, че Монако беше изключение. Те ще са фактор на по-бавните писти, както и на трасета с повече бавни завои.“

По повод подиума на Карлос Сайнц в Монако Марко коментира и факта, че преди години испанецът бе пилот от академията на Ред Бул.

„В лицето на Макс [Верстапен] видяхме най-силния пилот. Затова избрахме него. Мисля, че резултатите на Верстапен напълно оправдават това решение. Верстапен и Сайнц бяха много равностойни (като съотборници), но ние нямаше какво повече да предложим на Карлос. Той пък не бе убеден относно бъдещите си възможности в Торо Росо. Чувстваше, че не постига прогрес и не желаеше повече да чака. Първо го дадохме под наем, а след това приключихме договора му напълно. В крайна сметка, не сме искали да заставаме на пътя му.“

Голямата надежда сред младите таланти на Ред Бул сега е Юки Цунода. Дебютният сезон на японския пилот обаче не потръгна съвсем добре.

Марко заяви, че той ще се премести да живее в Италия, за да е под прякото наблюдение на Франц Тост

„Решихме Юки да се премести в Италия, където Тост лично ще го наблюдава. Ще се научи да се концентрира и да живее според програмата на професионален пилот. А това означава много тренировки, картинг, техническа работа във фабриката, за да се научи да чете данни.“

„Развитието му със сигурност е положително. Самоувереността му пострада след доста инциденти. Затова решихме да се премести от Англия в Италия. Желанието ни е не само да осъществяваме по-добър контрол, а и да му създадем по-силно чувство за сигурност. Потенциалът му си е налице.“

Марко отново бе попитан за почетната научна степен, която шефът на Мерцедес Тото Волф получи наскоро.

„Сега е доктор Волф“, засмя се Марко. „Аз съм адвокат, не знам какво е свършил той, за да получи титлата.“