Тото Волф нарича колите на Мерцедес „дива“, когато са твърде капризни и трудни за настройване. Той използва определението за първи път през 2017 г. – още по времето, когато тимът от Бракли доминираше в световния шампионат на Формула 1. Сънародникът му Хелмут Марко обаче използва далеч не толкова поетично определение относно настоящия болид на Ред Бул. 81-годишният съветник на екипа от Милтън Кийнс определи RB20 като „кучка“, цитиран от немското издание Ауто Мотор унд Шпорт. Освен това заяви, че отборът на Ред Бул е допуснал грешка някъде в развойния процес на автомобила.
„В началото на сезона имахме болид, който бе толкова балансиран, колкото е Макларън-ът в момента. Вървеше добре на всякакви писти при всякакви условия. После някъде направихме грешен завой. Колата се превърна в кучка, която само Макс [Верстапен] може да укроти“, заяви Марко
„Новостите правеха колата все по-непредсказуема. Ставаше все по-трудно да се настройва и балансира. Квалификационните обиколки на Макс бяха наистина нещо специално. В състезанията превъзходството изчезваше. Също като Мерцедес в началото на годината понякога сме бързи, друг път бавни в зависимост от условията. И това на моменти се променяше в самата надпревара, като например тази на Силвърстоун, където валеше“, добави Марко.
View this post on Instagram
По-рано през сезона главният инженер на Ред Бул Пол Монахан бе попитан дали RB20 е „дива“ заради непостоянството в управлението. Той заяви, че според него промените не са направили болида по-лош за настройване и управление
„Този въпрос и сами сме си го задавали неколкократно, както можете да си представите“, отговори Монахан по време на уикенда за Гран при на Белгия.
„Изненадващо малко неща са променени по нашата кола. Характеристиките, за които често чувате инженерите да говорят, всъщност реално не са различни. Имаме няколко ревизии на аерокомпонентите в опит да ги направим по-ефективни. Нищо в данните от изследователския ни инструментариум или от пистата не сочи, че сме влошили положението или не сме постигнали целите си“, разясни главният инженер на Ред Бул.
„Това не означава, че не можем да прегледаме всичко наново, за да проверим дали автомобилът ни всъщност е по-добър. Или сме пренаредили нещата така, че е станал по-сложен (за настройване)? Това е постоянен процес. Каквото и да открием, то не е нещо огромно. Не се стига до тюхкане, че тотално сме оплескали това или онова. Търсим подобрение малко по малко за няколко десети на обиколка. Ако усредненият вариант на една писта има 15 завоя и изоставането ни е 0,1-0,2 сек, то загубата в рамките на целия тур е миниатюрна. Така че според мен не сме направили нищо, което да направи автомобила особено лош (за управление)“, допълни Монахан.