Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко обвини Хамилтън за уволнението на Маси, Хорнер против комуникацията с рейс...

Марко обвини Хамилтън за уволнението на Маси, Хорнер против комуникацията с рейс контрола да не се излъчва

3349
0
Кристиан Хорнер, Хелмут Марко, Ред Бул
Кристиан Хорнер и Хелмут Марко; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Люис Хамилтън не коментира нищо след финала на Гран при на Абу Даби и сезон 2021 на 12 декември миналата година, изчезна от публичното пространство и се върна с пост в социалните мрежи на 6 февруари тази година. Според Хелмут Марко това поведение на седемкратния световен шампион е довело до уволнението на Майкъл Маси от поста рейс директор на Формула 1.

„Имаше ясни знаци, че Хамилтън няма да се оттегли, защото липсваше каквото и да е раздвижване на пазара на пилоти. Ако той бе информирал Мерцедес, че ще си ходи, те щяха да започнат да му търсят заместник. Това обаче очевидно не бе така.“

„С това си мълчание той само искаше да демонстрира недоволството си от ситуацията и решенията. Част от това поведение впоследствие доведе до отстраняването на Маси от поста“, заяви Марко

78-годишният австриец повтори вече неколкократно изразената си позиция, че според него уволнението на австралиеца е неправилно.

„Ако Маси имаше на разположение всичко, което сега ще въведат, щеше да му е по-лесно да решава. Вместо това го пожертваха“, добави Марко.

Шефът на Ред Бул в F1 Кристиан Хорнер пък заяви, че е против свалянето от ефир на разговорите между ръководители на отбори и рейс контрола. Случилото се през сезон 2021 доведе дотам, че през новата състезателна година ще има ограничения на комуникацията. Хорнер обясни в интервю за списание Моторспорт, че лично е лобирал съобщенията да се излъчват в ефир.

„Винаги съм смятал, че на публиката ще ѝ е интересно да чува какво се случва между питуола и рейс директора. Смятах, че комуникацията ще намалее, когато се знае, че се излъчва. Мое задължение обаче е да защитя отбора си, когато чуя шеф на друг екип да лобира пред рефера. На Силвърстоун бях доста изненадан. А в Абу Даби работата и отговорността ми бе да натискам възможно най-твърдо за тима си.“

„По принцип е добре, че въвеждат ограничения за това кой може да говори с рейс директора. Да видим как ще се получи. Но според мен комуникацията трябва да остане отворена за публиката, защото феновете и зрителите имат право да чуват какво и кой лобира. Това е част от спорта“, заяви Хорнер

Английският мениджър сподели също така, че подобни разговори е имало и с Чарли Уайтинг преди години.

„Чарли беше категоричен, че няма да излъчва съобщения, защото не искаше разправии в публичното пространство. Стефано [Доменикали] обаче се съгласи, че подобен подход би бил добър“, допълни Хорнер.