Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко отново противоречи на Хорнер: Хюлкенберг бе сериозен кандидат за Ред Бул,...

Марко отново противоречи на Хорнер: Хюлкенберг бе сериозен кандидат за Ред Бул, но Перес има знания за мотора на Мерцедес

3342
0
Хелмут Марко, Кристиан Хорнер
Хелмут Марко и Кристиан Хорнер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Хелмут Марко често противоречеше на шефа на Ред Бул във Формула 1 Кристиан Хорнер през изминалия сезон. Състезателната година приключи, от Милтън Кийнс избраха Серхио Перес за съотборник на Макс Верстапен през 2021 г., но ситуацията между ръководителя на екипа и съветника на отбора не се промени. Хорнер каза след избора на Перес, че Нико Хюлкенберг всъщност не е бил сериозен кандидат за втория кокпит в тима. С немския пилот била проведена само кратка дискусия. Марко заяви точно обратното.

„Хюлкенберг наистина бе сериозен кандидат. Анализирахме всичко в детайли, преценихме силните и слабите страни на тримата пилоти (Перес, Хюлкенберг и Алекс Албон – б.р.). В крайна сметка предпочетохме Перес пред Хюлкенберг, защото може да донесе познания за Мерцедес. Освен това Хюлкенберг не се представи много добре този сезон“, обясни Марко.

„Серхио ще ни даде много информация относно задвижващите системи на Мерцедес. Надяваме се знанията му да помогнат. Освен това може да работи перфектно с гумите. Всички видяха колко време може да изкара с един комплект на пистата. Този опит също ще бъде много полезен. Преговорите бяха бързи, споразумението е за една година.“

Самият Хюлкенберг няма проблем с решението на Ред Бул. По-рано през годината той заяви, че иска да се състезава във Формула 1, но не на всяка цена. След това обясни, че е направил каквото е могъл, но не той взима крайното решение.

„Серхио заслужава мястото, а и аз не мога да променя нищо. Продължавам подготовката за собственото си бъдеще. Готов съм за момента, когато ще има нужда от мен. Изминалият сезон показа, че никога не е сигурно какво ще се случи“, сподели немският пилот.

Привличането на Перес е в разрез с досегашните традиции в Ред Бул, където обикновено използват пилоти от собствената си академия. Въпреки това Марко бе категоричен, че в програмата за млади таланти няма недостиг на състезатели

„Ако за нас е важно да имаме млад пилот, то през 2022 г. ще можем да дадем шанс. Благодарение на нас догодина във Формула 1 ще има нов японски състезател – Юки Цунода. Той е много бърз. В програмата имаме още естонец и индиец (Юри Випс и Джехан Дарувала – б.р.). Разполагаме и с други добри пилоти от различни страни – сега карат в младежките серии. Не винаги има възможност да вкараш талантливи състезатели във Формула 1. Но дори онези, които все още не са в F1, печелят пари, състезават се, тоест занимават се с онова, което обичат.“