Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Превъзходството на Ред Бул е Верстапен, не колата; Ръсел: С този...

Марко: Превъзходството на Ред Бул е Верстапен, не колата; Ръсел: С този болид 10 пилоти ще се борят за победи

3633
0
Даниел Рикиардо, Фернандо Алонсо, Джордж Ръсел, Макс Верстапен
Даниел Рикиардо, Фернандо Алонсо, Джордж Ръсел и Макс Верстапен; снимка: Виктор Алекян

Превъзходството на Ред Бул се дължи на скоростта на Макс Верстапен, а не на качествата на болида на тима RB19, настоя Хелмут Марко. 80-годишният съветник на екипа от Милтън Кийнс заяви също така, че докато е „във физическа и психическа форма“ и получава възможност да върши тази работа, ще продължава. Той не се чувствал стар, имайки „положителен принос“ за тима.

„Имаме много добра кола, разбира се. Автомобилът е подобрен в сравнение с миналата година. Съперниците ни Ферари и Мерцедес са изненадващо разочароващи (като представяне)“, върна се на шампионата Марко.

„Те са останали на същото ниво (като миналия сезон) и се борят с редица различни проблеми. Нашият автомобил несъмнено е най-повратлив и бърз на пистата.“

„Но предимството, което понякога достига половин минута на финала, е Верстапен. Макс е ключът. Причината за превъзходството на Ред Бул е скоростта на Верстапен, не на колата“, настоя Марко

„Сравнете го със Серхио Перес, който определено е един от петте най-бързи пилоти. В квалификация Верстапен е по-бърз средно с половин секунда от него – понякога повече. В състезанията ситуацията е същата“, допълни австриецът.

Сравнението на Марко е любопитно, като се има предвид, че Перес е посочван многократно като наистина добър пилот, но не и сред най-бързите. Обикновено в тази категория са слагани състезатели като Шарл Льоклер, Люис Хамилтън, Фернандо Алонсо, Ландо Норис, Джордж Ръсел. Последният дори споделя мнението на Хуан Пабло Монтоя, че с настоящия Ред Бул RB19 почти половината пилоти на грида биха могли да се борят за победи във Формула 1.

„Според мен е вълнуващо, че сега се борим за второто място в първенството. Това ме мотивира. Съотборник съм с Люис, а това само по себе си е предизвикателство. Битката помежду ни през последните 18 месеца е страхотна и е мотивация и за двама ни. Ако няма изобщо за какво да се бориш, то тогава губиш желание. Нужни са предизвикателства, за да преследваш някаква награда“, коментира Ръсел.

„Дори за Макс… Със сигурност обожава чувството да пресече финала пръв за 50-ти път без някаква особена конкуренция през последните 18 месеца! Може би последните 10 от победите му са без каквато и да е борба. Всичко върви доста гладко за него. Няма значение откъде стартира – десети, 15-ти, все тая. Сигурен съм, че би му допаднало да вземе успех, за който той е донесъл разликата, последната малка подробност. Това е най-вълнуващо.“

„Има 10 пилоти, които ако сложите зад волана на Ред Бул ще се борят за победа и шампионата. По същия начин като с Мерцедес в близкото минало. Буквално десетима биха водили битка за победи“, заключи Ръсел

Монтоя спомена, че 7-8 пилоти биха станали шампион с Ред Бул RB19.

„Ясно е, че ако един пилот не е добър, всичко става по-трудно, защото колкото си по-талантлив, толкова по-голям е шансът ти да се озовеш в силен отбор. (Но) на мястото на Макс 7-8 пилоти могат да са световни шампиони с този Ред Бул“, заяви колумбиецът.

От тима от Милтън Кийнс твърдят, че колата им е просто добра, а не изключителна.