Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Трябваше да си променяме предното крило два или три пъти на...

Марко: Трябваше да си променяме предното крило два или три пъти на сезон, когато печелехме шампионата

3932
0
Хелмут Марко
Хелмут Марко; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Хелмут Марко възприема като напълно нормална техническата директива, с която ФИА уведоми отборите от Формула 1, че ще затегне тестовете на задните крила. Съветникът на Ред Бул заяви пред motorsport-total.com, че това е напълно нормален процес. Според него по-тежките изпитания ще се отразят най-сериозно на Алпин и Алфа Ромео, но ще имат влияние и върху Мерцедес.

„Смяната на крилата в Испания бе направена заради това, че (в петък) бяхме твърде бавни на правите. На пистата [Люис] Хамилтън е видял, че сме сравнително бързи в събота и го е отдал на крилото. Навързал е нещата. Но крилото ни е преминало необходимия тест. Това е решаващият фактор. Сега има нови критерии. Подобни неща се случват винаги, когато има промени в правилата и отборите откриват сиви зони.“

„Освен това наблюдението не е само върху Ред Бул. Други отбори също са засегнати. Напълно нормален процес. По времето, когато печелехме шампионата, трябваше да си променяме предното крило два или три пъти на сезон. Ще има ефект и за Мерцедес – едва ли имат само едно задно крило“, заяви Марко

През последните седмици пък Марко и шефът на Мерцедес в F1 Тото Волф размениха реплики посредством медиите. 78-годишният австриец каза, че това не е нещо сериозно.

„Нещата, поне от моя страна, не бива да се приемат твърде сериозно. Господин Волф си върши работата, а екипът му в момента се справя много, много добре. Необходимо е това да се отбележи без завист“, обясни Марко.

Според Волф пък Ред Бул има предимство в квалификациите, докато в състезанията Мерцедес може би е с известен превес.

„Успяваме да се представим на ниво, дори когато колата не е достатъчно бърза. Но човек никога не бива да стои на едно място и да вярва, че има гаранции за нещо. За две седмици всичко може напълно да се промени. Това също трябва да се научи“, добави Волф.