Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул създава компания за двигатели; Марко: Разходите не са много по-високи,...

Ред Бул създава компания за двигатели; Марко: Разходите не са много по-високи, отколкото ако бяхме купили агрегат

2612
0
Ред Бул, фабрика, завод, съоръжение
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ред Бул създава компания за двигатели, обяви съветникът на тима Хелмут Марко след взетото вчера решение развитието на задвижващите системи във Формула 1 да бъде замразено от 2022 г. Отборът от Милтън Кийнс и Алфа Таури настояваха за спиране на работата по агрегатите, за да могат да използват тези на Хонда дори след оттеглянето на японския производител от F1 в края на 2021 г. Марко каза още пред немския уебсайт Моторспорт Магазин, че се надява Ред Бул да придобие статут на заводски отбор от 2025 г. чрез привличането на нов производител в F1. Твърди се, че на вчерашната среща на F1 комисията е било обсъждано влизане на Порше. През последните седмици се говореше за Ауди.

„Това е началото на курс към създаване на нова компания в Милтън Кийнс. Тя ще се казва Ред Бул Пауъртрейнс. Сграда 8 – една от съществуващите сгради – се адаптира, за да се превърне в център за двигатели. Самото решение (за замразяване на агрегатите) смятам за добра новина за нас и за Формула 1 като цяло“, обясни Марко

„Базата на Хонда е насочена повече към електрически двигатели. Няма достатъчно от последните тест стендове, за да се провежда необходимата оптимизация на агрегатите. Ние създаваме условия, в които да извършваме това, стига да е в посочените граници.“

„Инвестицията в сградата е еднократна и средствата са насочени основно към тест стендове. Текущите разходи няма да са много по-високи, отколкото ако бяхме купили задвижваща система. По-високи са, но не много.“

„Сега конструираме двигател в координация с отдела за шаситата, като и двете страни работят по оптимизацията. Ако бяхме получили мотор от Рено например щяхме да сме принудени да направим компромиси с шасито, радиаторите и други компоненти.“

Марко заяви също така, че тези разходи може в някакъв момент да бъдат покрити от друга компания.

„Не от друг автомобилен производител, разбира се, но от заинтересована страна например“, обясни той.

Предполага се, че споразумението с Хонда включва специални клаузи, които не позволяват интелектуалната собственост за моторите да става достояние на друга автомобилна компания. Причината е, че в Токио са разбрали по време на преговорите с Ред Бул за интерес от страна на Ауди за влизане във Формула 1.