Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: В момента участваме в шампионат на инженерите, а не на пилотите....

Марко: В момента участваме в шампионат на инженерите, а не на пилотите. Това трябва да се промени

1948
0
Хелмут Марко, Сирил Абитебул, Кристиан Хорнер
Хелмут Марко със Сирил Абитебул (вляво) и Кристиан Хорнер (вдясно); снимка: Ред Бул Контент Пуул

Формула 1 се е превърнала в съревнование между инженерни екипи, смята Хелмут Марко. Съветникът на екипа на Ред Бул в Гран при е на мнение, че посоката, в която спортът се развива през последните години, е грешна. Според него представянето на пистата би трябвало да зависи повече от уменията на пилотите и не толкова от качествата на автомобилите им. На Марко не му харесва също така, че състезателите са принудени да пазят гумите и съответно да регулират темпото си.

„Мерцедес от самото начало бяха най-добри в разбирането на сложната технология (на хибридните задвижващи системи). Колосалното преимущество на Люис Хамилтън дойде от факта, че имаха най-мощния двигател.“

„Получава се така, че в момента участваме в шампионат на инженерите, а не на пилотите. Това трябва да се промени. На преден план трябва да излезе не продуктът на техническата мисъл, а човекът. Пилотите са тези, които привличат публиката и те предизвикват реакциите й“, обясни Марко

„Длъжни сме съществено да съкратим обема телеметрия, да забраним радио връзката между пилоти и инженери. Зрителите искат да се радват не на работата на най-добрия технически екип, а на пилоти, управляващи автомобилите си на границата на възможностите им.“

Наскоро Ромен Грожан изрази мнение, че определянето на най-добър пилот във Формула 1 е невъзможно. Той обясни, че твърде много зависи от автомобилите.

„През последните 30 години доминира представянето на колата. Може би преди, когато нещата са били малко по-различни, е било друго“, каза пилотът на Хаас.

От Формула 1 оповестиха наскоро класация кой е най-бързият пилот в историята на спорта, която предизвика сериозна полемика. Управляващият спортните въпроси във Формула 1 Рос Браун се опита да обясни методологията, по която са изведени резултатите, но това не помогна много. Самият той призна, че сравнението на пилоти от различни епохи е изключително трудно, тъй като са карали различни автомобили в различни епохи. Освен това за проучването бяха използвани данни от 1983 г. насам, което също постави под съмнение определението „най-бърз пилот в историята на F1“.