Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рос Браун защити класацията за най-бърз пилот в историята на F1

Рос Браун защити класацията за най-бърз пилот в историята на F1

2762
0
Рос Браун
Рос Браун; снимка: Спас Генев

Управляващият спортните въпроси във Формула 1 Рос Браун защити оповестената преди ден класация за най-бърз пилот в Гран при. Подреждането е направено с помощта на Amazon Web Services (AWS) и предизвика сериозни реакции. Пръв бе класиран Аертон Сена, следван от Михаел Шумахер и Люис Хамилтън. Най-озадачаващо и коментирано обаче бе присъствието на Ярно Трули и Хейки Ковалайнен в топ 10. Затова и Браун обясни методологията, по която са изведени резултатите. Използвани са постиженията в квалификации на пилотите, участвали в първенството от 1983 г. Резултатите бяха представени като „определяне на най-бързия състезател на всички времена“.

„Целта ни бе да опитаме да определим кого смятаме за най-бързия пилот – състезател, демонстрирал скоростта си в рамките на една обиколка, а не задължително с резултати в надпревари. Имаше една-две изненади, но ако се задълбочите малко повече, има определен смисъл. Работил с Ярно човек, когото познавам много добре, ми каза, че ако Гран при-тата бяха по пет обиколки, Трули щеше да ги печели всичките. Скоростта му бе феноменална за много кратък период, но не бе в състояние да я поддържа в рамките на състезателна дистанция.“

„Това са резултатите и ние сме доста горди от проучването. Мисля, че подлежи на внимателен преглед и ще породи сериозни дебати. Може би бихме могли да го изпипаме. Не смятам, че хората се присмиват“, заяви Браун

„Според мен доведе до много дискусии. Мисля, че след като веднъж разберат методологията, хората ще започнат да си обясняват и останалото. Предизвикателството, разбира се, е огромно, защото се разглеждат различни ери, различни коли и отбори. Задачата е невероятно сложна. Каква е алтернативата? Всеки да напише своя топ 10 и гарантирам, че ще има разлики.“

„Взимаме двама съотборници в един и същи ден, една и съща ситуация, еднакви възможности и получаваме каква е разликата (в постиженията им). Изгражда се база данни във времето, вижда се усреднената стойност и след това единият отива в друг отбор. Пилот А е по-бърз от пилот Б. Пилот Б отива в друг тим и е по-бърз от пилот В. При това положение може да се каже, че пилот А е по-бърз от пилот В, защото А е победил Б, когато са били съотборници, а Б е бил по-бърз от В в другия тим.“

„Тези данни се трупат, анализират и започваш да разбираш кои са бързите състезатели, кои постоянно се представят по-добре от съотборниците си и с колко. Ясно е, че ще предизвика противоречиви реакции, тъй като няма категоричен начин за сравнение на някого от 80-те с друг от 90-те. Не са карали едни и същи болиди, не са се състезавали на едни и същи писти, не са били на една и съща възраст в най-добрите си периоди.“