Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Слава Богу, че в Хонда си смениха политиката! Иначе ние трябваше...

Марко: Слава Богу, че в Хонда си смениха политиката! Иначе ние трябваше да сглобяваме двигателите и щяхме да имаме проблеми

4244
0
Хонда F1
снимка: Спас Генев

В Милтън Кийнс са изключително облекчени от постигането на споразумение с Хонда за производство на задвижващите системи за Ред Бул и Алфа Таури във Формула 1 до края на 2025 г., заяви отново Хелмут Марко. Съветникът обясни в интервю за motorsport-total.com, че в противен случай Ред Бул Пауъртрейнс щеше да има проблеми.

„Слава Богу, че в Хонда си смениха политиката! По план ние трябваше да сглобяваме двигателите от 2023 г. Но за това са необходими части, а 90% от доставчиците са в Япония. Слава Богу, че ситуацията бе ревизирана, защото щяхме да имаме проблеми – технически, логистични и лингвистични. Сега Хонда ще прави агрегатите до края на 2025 г.“, коментира Марко, който в началото на 2022 г. в обичайния си стил прие желаното за действително, но бяха необходими месеци, за да се стигне до споразумение

Възможните проблеми не са единствената причина, поради която от Ред Бул хвърлиха толкова усилия да убедят Хонда да продължи да произвежда агрегатите. Другата е, че в Милтън Кийнс все още не са загубили надежда Ред Бул Пауъртрейнс да бъде регистриран като нов производител, когато влязат в сила новите правила за мотори от 2026 г. Не е ясно каква ще е ситуацията ако Порше наистина влезе във Формула 1.

„Двигателите идват от Хонда запечатани. Не можем да погледнем вътре в тях. Това е важно за статута ни на нов производител за 2026-та“, посочи Марко. „Идват в кутия и ако има проблем, единствено механици на Хонда могат да работят по агрегата. В Пауъртрейнс вече има 300 служители. Те работят само с поглед към правилата за 2026 г.“

„Ако влезе нов производител, бихме могли да си сътрудничим. Един нов производител би могъл да използва базата, с която разполагаме – това е друг бонус. Биха разполагали на момента с готова фабрика с 6 функциониращи тестови стенда. Всичко е възможно най-доброто.“

Казаното от Марко очертава намеренията на Ред Бул за обща работа с Порше. Въпросът е дали от Милтън Кийнс биха опитали да прокарат програмите – тяхната и тази на Порше – като два отделни проекта. Така биха удвоили ресурсите и разрешените изпитания и точно това не искат да допуснат Ферари, Мерцедес и Рено.

В същото интервю Марко заяви също така, че от Ред Бул са се отдръпнали от Юри Випс единствено заради „бурята в английските медии“.

„Нямахме друг избор освен да го отстраним“, заяви 79-годишният австриец, който се тревожел единствено от факта, че младежите нямали какво друго да правят в свободното си време. „Не разбирам как може да го вършиш това повече от 2 минути, но ей, това са младите. На мен ми е непонятно. Макс [Верстапен] си играе на същото със симрейсинга.“