Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: В Ред Бул няма заповеди в отбора или политика да има...

Марко: В Ред Бул няма заповеди в отбора или политика да има пилот №1

1448
0
Макс Верстапен, Серхио Перес, Ред Бул
Серхио Перес и Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

В отбора на Ред Бул няма заповеди от бокса или политика единият от пилотите на екипа да получава статут на №1, заяви Хелмут Марко. Съветникът на тима от Милтън Кийнс даде поредно интервю, този път за n-tv, в което разясни отново ситуациите между Макс Верстапен и Серхио Перес в Испания и Монако. Интересно е, че и Марко повдигна въпроса за статута на състезателите в отбора. Това се случва, след като Кристиан Хорнер изрично каза, че Верстапен и Перес са част от отбор и са служители на Ред Бул Рейсинг, каквито са и онези 800 души, създаващи и подготвящи болидите, които двамата карат. Тези изявления идват, след като Йос Верстапен каза след Гран при на Монако, че отборът не е направил достатъчно, за да изведе сина му начело в надпреварата по улиците на княжеството.

„Перес може да стане световен шампион. Но за това трябва да има такава скорост, че очевидно да побеждава Макс на пистата. Ние по принцип нямаме заповеди в отбора или политика да има пилот №1“, заяви Марко

„По отношение на абсолютна скорост Макс е доминиращият пилот, но ще видим как ще се развие ситуацията. На Чеко бе казано (в Барселона) да пропусне Макс възможно най-бързо, защото той имаше шанс да спечели. Двамата бяха с напълно различни стратегии с гумите и тази на Макс се получи по-добре. Ставаше въпрос за победата и точките за отбора.“

Хелмут Марко
Хелмут Марко; снимка: Ред Бул Контент Пуул

„В Монако Макс имаше проблеми само в един завой и в четирите сесии, което го класираше зад Перес. Управлението все още не пасва съвсем на неговите предпочитания – той иска кола с перфектно сцепление на предната част. Но шансовете ни за двете титли тази година са добри, защото имаме двама силни пилоти. Перес постигна напредък и благодарение промяната в техническия правилник се справя далеч по-добре с колата.“

„Все още трябва да се потрудим по издръжливостта, защото имаме прекалено много проблеми. Но като скорост и постоянство на представянето можем сериозно да претендираме за конструкторския шампионат. При пилотите вижда [Шарл] Льоклер като най-силния ни съперник“, допълни Марко.