Теч на гориво е вероятната причина за отпадането на Макс Верстапен от Гран при на Австралия. Кристиан Хорнер отказа да даде категорично потвърждение.
„Изглежда е външен за горивната система проблем. Съответните компоненти заминават за Япония. Ще се постараем да разберем максимално бързо какво стана“, заяви Хорнер.
Той допълни, че проблемът е съвсем различен от този, който причини двойното отпадане на Верстапен и Серхио Перес в Бахрейн.
„Задвижващата система би трябвало да е наред. Вярвам, че ще е въз основа на първоначалното ни разследване“, каза още шефът на Ред Бул.
„Гориво се лееше от колата, но не знаем откъде и как“, бе по-конкретният коментар на Хелмут Марко
„Беше огромен теч на гориво, затова му казахме да спре веднага. За предпочитане някъде, където има пожарогасител“, допълни 78-годишният австриец.
Марко не скри през уикенда, че е притеснен от проблемите, които има със задвижващите и горивните системи на Ред Бул и Алфа Таури. Подобно безпокойство изрази по-рано и Хорнер. В Бахрейн отпаднаха и двата RB18, както и Пиер Гасли. В Саудитска Арабия Юки Цунода изобщо не успя да стартира. Имаше проблеми и по време на сесиите преди състезанията. Някои от компонентите трябва да бъдат проверени и изследвани в развойния център на Хонда в Сакура. Японският производител произвежда задвижващите системи за отборите на Дитрих Матешиц и този сезон. Те са обозначени като Ред Бул Пауъртрейнс, но реално компанията от Милтън Кийнс само ги поддържа.
Необходимостта определени компоненти да се изследват от Хонда обаче ще забави решаването на грижите с агрегатите
Батерията на Гасли например пътува с кораб, тъй като е забранено да бъде превозвана със самолет. Това ще отнеме значително повече време плюс необходимия период за проверка и установяване на проблемите.
A hugely frustrating Sunday for the reigning champ 😫#AusGP #F1 pic.twitter.com/Ra3CRJqpro
— Formula 1 (@F1) April 10, 2022