Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Верстапен изчака за най-бързия тур, за да не може Перес да...

Марко: Верстапен изчака за най-бързия тур, за да не може Перес да пробва пак; Розберг: Неприятно поведение

5991
0
Макс Верстапен, Серхио Перес, Джордж Ръсел
Макс Верстапен, Серхио Перес и Джордж Ръсел; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Темпото на болидите на Ред Бул в началото на сезон 2023 е такова, че реално може да има някаква битка единствено между пилотите на тима от Милтън Кийнс Макс Верстапен и Серхио Перес, освен ако не се намесят технически повреди. Дори и тогава обаче борбата пак е само помежду им – поне на този етап от състезателната година. Точно това се случи в Саудитска Арабия, където полуоска спря нидерландеца в квалификацията. Той трябваше да си пробива път от втората половина на стартовата решетка през колоната и в края на надпреварата бе зад съекипника си. В последните обиколки се разигра ситуация, която отново породи въпроса за взаимоотношенията в Ред Бул.

На Перес и Верстапен бе зададено целево време за финалните обиколки от Гран при на Саудитска Арабия. Предвид техническите проблеми през уикенда в Джеда и по време на самото състезание отборът не искаше да застрашава двойната победа, особено при толкова голям аванс. Верстапен обаче заяви, че много го вълнува най-бързата обиколка в състезанието и караше както той реши. Това доведе до разговор между Перес и състезателния му инженер Хай Бърд, вследствие на който мексиканския пилот каза след финала, че е получил различна от тази на съотборника си информация. Неизказаното предположение бе, че това е умишлено. Кристиан Хорнер настоя, че няма такова нещо, но това не разсея съмненията.

„Огромното превъзходство на Ред Бул е такова – изглеждаше, че е около 1 секунда на обиколка в Джеда, че Верстапен вече призна при изминали два старта от началото на шампионата, че „изглежда всичко е между нашите две коли““, написа известният журналист Марк Хюс в анализ за the-race.com

„При това положение никой не може да си позволи да подарява на другия каквото и да е. Перес в частност не може да позволи установяване на обичайната вътрешна доминация на Верстапен. Какъв е шансът му да го постигне? Реалистично вероятно малък, защото Верстапен е феномен и брилянтността му му осигурява съсредоточаване усилията на отбора върху него, независимо, че им дават еднакви коли. Но Перес е автомобилен състезател и като такъв няма причина да приема подобно положение. И в Джеда бе наясно какъв подарък бе повредената полуоска на Верстапен в Q2. Това е другото нещо. Ред Бул-ите в момента завършват състезанията на косъм. Има нещо много чупливо в трансмисията.“

Според Хелмут Марко пилотите на Ред Бул се придържали към инструкциите в края на състезанието „сравнително добре“.

„Типичен Макс – даде най-бързата обиколка в последния тур. Неконтролируемо е. Това е просто Макс. И двамата постоянно питаха какво е времето на най-бързия тур до този момент. Макс изчака последната обиколка, за да не може Перес да пробва пак. За него това означаваше лидерството в шампионат. Ние сме много доволни от състезанието“, коментира Марко

„Целият уикенд бе прекрасен. Перес се подобрява всяка година, откакто е с нас. Това се вижда по почти изравнените им в първенството позиции“, допълни австриецът.

Поведението на Верстапен предизвика и други коментари, както стана и в Бразилия през 2022 г.

„Такова поведение не е приятно за гледане“, заяви Нико Розберг

„Разбрахме, че в събота си е тръгнал от пистата много бързо и изобщо не е отишъл на брифинга на отбора. Подобен подход не е добър, особено на такъв ранен етап от сезона, когато отборът е свършил брилянтна работа с колата и продължава да се труди изключително упорито. Би могъл да е малко по-любезен“, добави бившият пилот от Формула 1.