Начало Moto News Мартин Чой с нов BMW S 1000RR за сезон 2019

Мартин Чой с нов BMW S 1000RR за сезон 2019

584
0

За 9-а поредна година най-добрият български мотоциклетист на писта Мартин Чой ще си партнира с ЕКО България. Това стана ясно на пресконференция на пилота днес. На София Картинг Ринг в столицата той представи новия си мотоциклет BMW S 1000RR. Само след 2 дни Мартин ще направи с него дебют на пистата „Серес“. В Гърция този уикенд са 3-ия и 4-ия кръг от европейския BMU шампионат и от националното ни първенство.

Тази машина бе дълго чакана от Чой. Досега в света има 5 или 6 такива мотоциклета. Поне четири от тях са за заводските пилоти на BMW Motorrad. С тях Том Сайкс и Маркус Рейтенбергер участват в WorldSBK. Сайкс с тази машина спечели тренировките в Ассен миналия уикенд.

С новия супербайк BMW S 1000RR Чой може да запише името си в световната история на моторните спортове.

Това ще стане, ако спечели победа или стъпи на подиума на Серес. Така нашият пилот ще бъде първият с победа или подиум, спечелени с новата машина на баварците. Досега новият мотоциклет на BMW не е печелил официално състезание.

Чой получи байка BMW S 1000RR и направи един ден тестове с него. През миналия сезон той смени три мотора. Новият обаче е доста по-различен. Той е с 15 кг. по-лек от предишния модел. Още поне 4 кг състезателната версия на новия мотор е по-лека от серийната. Серийният BMW S 1000RR  е с 7-8 коня по-мощен от предишния, а рейсинг версията на Чой е с 15-20 к.с. по-мощен от предишния състезателен. Промените са в геометрията, рамката, окачването и задния шарнир.

Преди старта в Ассен Сайкс и Рейтенбергер тестваха нови аеродинамични елементи и компоненти по електрониката. Нашият тим ЕКО BMW Racing държи непрекъсната връзка и с пилотите, и с екипа на BMW Motorrad за настройките на машината.

Мартин каза на пресконференцията: „С нетърпение очаквам този уикенд защото това е моментът на истината. Звучи странно, но връзката състезател-мотор е нещо специално. Затова дори и сега изпитвам вълнение. В Серес ще покажем на живо „как се разбираме“ с новия BMW S 1000RR, имаме уверението на BMW WSBK Official Team, че ще ни подкрепят с тяхната електроника. И се надявам да финиширам първи. За първи път още с първото качване усещам толкова добре мотора. Той е лек, много приятен за каране. Байкът е „послушен“ и върви точно там, където го насочвам. Впечатлен съм!“

През миналата година Мартин Чой успя да защити републиканската си титла за 24-ти път.

Записа и изключително успешно участие в най-трудното състезание за издръжливост – „24-те часа на Льо Ман“. Мартин и екипа му през сезон 2019 отново ще карат в световния ендуро (за издръжливост) шампионат- Ще има стартове в Германия, Словакия и Малайзия.

Търговският директор на ЕКО България г-н Василис Макрис пожела късмет на пилота на EKO BMW Motorrad Racing Team в предстоящите стартове. Той каза: „За нас е чест да подкрепяме шампион като Мартин. Сигурен съм, че му предстои добър сезон. EКО e близо до спорта, а ние промотираме честната игра. Мартин е нашият посланик в инициативите ни за безопасност на пътя. Едно е да си бърз, а съвсем друго – да си спокоен докато шофираш. Можем да уверим Мартин, че ЕКО е зад гърба му и го подкрепя. Другото зависи от него. Точно каквото искаме и от останалите водачи – да шофират разумно. Ние ще се погрижим за качественото гориво.“

На пресконференцията беше представен и „следващият Чой“. Това е 9-годишният Коко – Никола Мирославов.

Той в момента се обучава с екипа на Мартин. Коко е новата надежда в българския мотоспорт, категоричен е мениджърът на Чой Михаил Иванов. Последният забележителен успех на Коко е  първо място и лидерска позиция в шампионата на Испания по Supermoto за деца във Валенсия преди броени дни.  Там той е спечелил и двама манша в сериозна конкуренция.

След пресконференцията Чой и компания се отдадоха на специална демонстрация. Шампионът записа показна обиколка на Sofia Karting Ring от 41.00 секунди. После журналисти и партньори на екипа се пуснаха в картинг-предизвикателството „срещу Чой“. Целта им беше да запишат своята рекордна обиколка, а тестовото време беше това на Мартин с хендикап от 9 секунди – точно толкова, колкото са и годините на партньорството му с ЕКО България.