Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Маси: Последиците не се взимат предвид при разглеждане на инцидент

Маси: Последиците не се взимат предвид при разглеждане на инцидент

3280
0
Люис Хамилтън, Макс Верстапен, старт, Формула 1
Люис Хамилтън и Макс Верстапен; снимка: Мерцедес

Изходът от който и да е инцидент на писта не влияе върху решенията на стюардите, взети във връзка със съответния случай, заяви рейс директорът на ФИА Майкъл Маси. Причината бе санкцията, наложена на Люис Хамилтън след удара с Макс Верстапен в началото на Гран при на Великобритания. Пилотът на Мерцедес получи 10 секунди и две наказателни точки в лиценза си. Макс Верстапен, Кристиан Хорнер и Хелмут Марко от Ред Бул не бяха съгласни и твърдяха, че санкцията не отговаря на провинението.

„Далеч преди моето време (като рейс директор на F1) са проведени дискусии между отборите, ФИА и Формула 1 и всички шефове на екипи са били категорични: последиците от инцидент не трябва да се взимат предвид“, заяви Маси

„Затова и стюардите преценяват самата ситуация, разглеждат инцидента по същество, а не какво е станало после, не разглеждат последствията. Те работят така от много години. Ако последствията се взимат предвид, то това би означавало твърде много променливи.“

„Ако се разглеждат случаите като инцидент и последствия, то никога няма да се намери наказание, което да се справи с подобен дисбаланс. Точно затова преди време шефовете на отбори са дали ясно разграничение: не искат изходът, крайният резултат да се взима предвид. Разглежда се самият инцидент. И това е принцип, който се следва широко в подобни случаи.“

На въпрос дали Хорнер е бил сред шефовете на отбори, направили разграничението между инцидент и последици, Маси отговори: „Точно така. Абсолютно.“

„Голяма част от обсъждания случай е подобна на случилото се с Шарл [Льоклер] по-късно в състезанието – Люис се придържаше по-близо към връхната точка на кривата. Отсъждането преди това бе доста ясно. Според правилата той носеше по-голямата вина. Не цялата, а по-голямата част. Ако бе в малко по-различна позиция (на трасето), изходът можеше да е друг. Това обаче не се обсъжда. Решението е за самия инцидент.“

Маси коментира също така обажданията на шефовете на двата отбора – Хорнер и Тото Волф. Той заяви, че не се дразни от подобно поведение.

„Това си е част от работата. Интензитетът е различен в зависимост от това за какво става дума. Всеки си гледа интереса, което е очаквано. Аз се отнасям към отборите еднакво. Старая се да балансирам“, добави Маси.

Той каза също така, че зрителите чуват отделни части от комуникацията му с отборите. Наскоро рейс директорът отбеляза, че откакто някои разговори се излъчват в ефир, тимовете премислят значително по-внимателно дали да му се обадят.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.