Решението на рейс директора на ФИА Майкъл Маси да пусне кола за сигурност в края на Гран при на Айфел доведе до критики. Според Макс Верстапен например целта на действието е била разликите между пилотите да се намалят и състезанието да стане по-интересно. Маси отхвърли подобни предположения и след Гран при на Тоскана. Тогава масова катастрофа при летящ рестарт доведе до сериозна дискусия. Рейс директорът на федерацията бе категоричен, че безопасността на пилотите не се поставя на риск с цел по-добро шоу. След надпреварата на Нюрбургринг той бе също толкова непоколебим и заяви, че използването на сейфти кара не е било с цел по-голямо шоу.
„Имаше две причини за излизането на колата за сигурност. Едната очевидно бе спрелият автомобил на Ландо [Норис], от който излизаха дим и пламъци. Другата бе несигурността, че маршалите ще успеят да отстранят болида – точно там отворът за подобни цели е доста тесен. Така че бе решено да пуснем сейфти кар. Така всичко можеше да бъде незабавно решено. Това бе най-безопасният вариант в конкретните обстоятелства.“
Маси разясни и другият въпрос, по който имаше недоволство – продължителността на престоя на колата за сигурност на пистата
„В спортните правила има изискване, според което затворените с обиколка коли трябва да бъдат пропуснати. 10-11 коли трябваше да го изпълнят. Затова сейфти карът остана малко по-дълго, отколкото можеше да се очаква“, заяви рейс директорът на ФИА.
Продължителният престой на колата за сигурност бе критикуван от Верстапен и Люис Хамилтън. Пилотът на Ред Бул каза, че 3-4 коли се намираха постоянно зад автомобила, докато останалите имаха близо тур, за да загреят гумите си. Хамилтън, който спечели надпреварата на Нюрбургринг, на два пъти се обади по радиото, недоволен от скоростта, с която сейфти карът водеше колоната.
TOP TEN (UNDER SAFETY CAR)
Hamilton
Verstappen
Ricciardo
Perez
Sainz
Leclerc
Grosjean
Gasly
Hulkenberg
Giovinazzi#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/MoroFIx8Hl— Formula 1 (@F1) October 11, 2020