Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Матешиц: Единствените планове на Ред Бул са да сме на върха възможно...

Матешиц: Единствените планове на Ред Бул са да сме на върха възможно най-дълго

83
0
Дитрих Матешиц

Собственикът на Ред Бул Дитрих Матешиц напоследък е едно от най-споменаваните имена в падока на Формула 1 и това е съвсем логично: отборът му отново триумфира в Гран при и е въпрос на време да вземе и двете титли в шампионата. При това за втора поредна година.

При това положение е напълно разбираемо защо австрийският милиардер е толкова търсен – особено при появата на слух преди около месец, че вторият му тим Торо Росо се продава и че дори вече има купувач.

Не. Торо Росо не се продава, въпреки че едно партньорство не би било отхвърлено, стига партньорите отсреща да са правилни – заяви Матешиц пред британския Индипендънт. – Ситуацията в Ред Бул също няма да се промени в момента, а прогнозите са трудни, тъй като всяко подобно решение зависи от цялостната картина, политиката, влиянието на акционерите в F1 и още куп други фактори.

4 милиарда кена Ред Бул пък са продадени през 2010 г. – това означава оборот от 3,3 млрд. британски лири и увеличение от 15,8% спрямо предходните 12 месеца. Общата инвестиция в отбора от Формула 1 възлиза на £422 млн. от момента на купуването на Ягуар (края на 2004 г.) до 2009 г. включително. А срещу това се получава абсолютно незаменима реклама, при това в глобален мащаб.

Според различни изчисления подобно количество присъствие в печатни издания, телевизии и т.н. щеше да коства на Ред Бул £144 млн. през 2009 г. и цели £232 млн. през 2010 г., когато „биковете“ бяха на екран горе-долу една четвърт от цялото време, през което се излъчваше Формула 1! За настоящия сезон стойността до момента (при оставащи 5 старта) е £115 млн. Тоест инвестицията е повече от успешна.

Матешиц обаче е категоричен, че:

– Ред Бул няма средно- и дългосрочни бизнес планове за Формула 1 освен да остане на върха възможно най-дълго. Взехме най-добрите хора, най-големите професионалисти за всички ключови позиции. Що се отнася до спонсорите, то основен такъв е трудно да се намери заради силата на марката Ред Бул. Възвръщаемостта на инвестицията обаче е именно пазарната стойност, която зависи от представянето в надпревари и резултатите в тях.

Успехът във Формула 1 обаче не е повсеместен. Ред Бул ще се изтеглят от НАСКАР например в края на този сезон, след като се присъединиха към американските серии през 2007 г. Матешиц отхвърли и слуховете, че компанията му ще спонсорира Гран при на САЩ догодина на новото трасе до Остин (Тексас).