Начало Тест драйв Мазда 6 – все по-премиум, все по-сигурна

Мазда 6 – все по-премиум, все по-сигурна

1616
0
Mazda 6

За пръв път видях на живо новата Мазда 6 през май. Беше на откриването на новия дом на марката в София. Интересът на гостите тогава бе толкова голям, че успях само да огледам модела и ми се стори доста близък до предишния. Да, ама не! След като имах възможност да го тествам по време на представянето на колата в Палма де Майорка, твърдя, че промените са осезаеми! Флагманът на японците (седан и комби) е по-мощен, по-луксозен и по-модерен. Дизайнът излъчва  артистична елегантност и привлича. Трислойните цветове, постигнати с технологията TAKUMI-NURI, правят  формите KODO да изглеждат зашеметяващо.

Зад волана усещането е, че интериорът обгръща водача, но първо съм впечатлен от изработката и добрите материали, високия клас естествена кожа (кафява напа) и истинско дърво (използвано от японски производител на китари), ръчно ушитите специални шевове на волана.

Пускам си музика от мобилния телефон през Bose Centerpoint 2 – премиум аудиосистема с 11 говорителя. Специална технология постоянно анализира силата на звука и околния шум посредством микрофон в купето. Събраните данни се анализират и аудиосигналът дигитално се подобрява за оптимално музикално изживяване.

Под капака е 2,2-литров дизелов двигател SKY ACTIVE-D, с мощност 184 к.с. (има версия и със 150 к.с.). Моторът е забележително добър на ниските обороти, ускорява отлично. Максималният въртящ момент е 445 Нм при 2000 об/мин. Двигателят е по-тих и динамичен от предходния. Данните твърдят, че колата достига 100 км/ч за 8,5 сек, а разходът е 5,5 л/100 км в града и 4,1 л/100 км извън него. Колата е с 6-степенната автоматична трансмисия. Тя е прецизна, автоматична и комбинира усещане като от ръчната смяна на предавките с плавност от класически автоматик. По-отзивчива е и същевременно по-ефективна. Моделът ще се предлага и с 6-степенна механична трансмисия. Тя е с по-ниски предавателни числа, вдъхновена от легендарната МХ-5 Миата. По-малка, по-лека и по-здрава, в сравнение с която и да било правена до момента.

Управлявайки по красивите пътища на острова, имам чувството, че отдавна карам тази кола и се чувствам като у дома си. Новите предни седалки са по-широки, по-меки и имат добри странични опори. В стандартната версия има функция за отопление на седалките и волана, а във версията Takumi седалките и воланът са с електрическо регулиране, като има и вентилация на седалките, която се оказа много полезна през лятото.

Отличното пътно поведение на колата се дължи на цялостна SKYACTIV технология.

Конструираните в хармония със SKYACTIV-BODY кормилна система и окачване правят колата пъргава при ниски скорости и стабилна при движение с висока скорост. Не изпитвам странични натоварвания и никакво напрежение благодарение на системата за векторно управление на тягата G-Vectoring Control. Отличната спирачна система дава възможност за дозиране на спирачното усилие при плавно намаляване и светкавични реакции при екстремно спиране. Пътя следя на картата на новия 8-инчов дисплей на мултимедийната система, поставен на централния панел. Той е чувствителен на допир, но движението в менюто може да се извършва и с кръглия джойстик на централния тунел.

Новата Мазда 6  вече е с електромеханична спирачка за паркиране. Мястото на лоста е заето от голям централен подлакътник с вътрешно пространство. На втория ред седалки има достатъчно място за краката и над главите на пътниците, като високите от тях ще се чувстват по-добре в комбито. Широчината в областта на раменете е прилична, така че на задните седалки спокойно могат да пътуват трима човека. Задните седалки също могат да се поръчат с отопление. Обемът на багажника на седана е 489 литра. Версията комби разполага с богато товарно пространство от цели 522 литра, а при сгъване на задните облегалки достига до 1664 литра.

По време на теста не можах да тествам завиващите заедно с волана светлини, стандартни при по-високите нива на оборудване. Изчислявайки ъгъла на завой и скоростта, AFLS осветява пътя по възможно най-добрия начин. Те са изключително удобна екстра при каране на тъмно.

Екстрите, които се предлагат още в базовата версия на новата Maзда 6, са система за безключов достъп, електрически стъкла и огледала, двузонов автоматичен климатик, аудиосистема, Bluetooth връзка, круиз контрол. За безопасността има и 6 въздушни възглавници и електронна стабилизираща система DSC. Моделът е оборудван със система за автоматично спиране, система за спазване на лентата, проследяване на слепите зони и разпознаване на пътни знаци.

Аз карам най-високото ниво на оборудване Takumi, което ни глези с кафява естествена кожа Nappa от най-висок клас, черен таван, LED интериорно осветление с три нива на яркост, панорамен люк, елементи от естествено дърво, кристално огледало без рамка, ръчно ушит кожен волан, сензори за светлина и дъжд, камери за 360-градусов кръгов обзор, сателитна навигация, аудиосистема BOSE и още много приятни удобства.

Заслужава си да ви разкажа за системата i-ELOOP, която складира кинетичната енергия при спиране във високоефективен кондензатор. Това позволява на автомобила да ползва 100% от капацитета си за ускорение, като елиминира загубите от алтернатора, и осигурява икономия на гориво в рамките на 5%.

В новата Мазда 6 има изграден цялостен подход за сигурност при шофиране.

i-ACTIVSENCE  е комбинация от системи за активна безопасност, която алармира за това, което шофьорът няма как да предположи. Тези системи помагат за предусещането на опасни ситуации, предотвратяване на сблъсък или намаляват негативните ефекти, в случай че такъв е неизбежен.

Новата Maзда 6 се задвижва с 2 модернизирани бензинови двигателя 2,0 (145 и 165 к.с.) и 2,5 литра със 194 к.с. Моторите имат промени във впръскването, в подаването на въздух, в работата на изпускателната система, като дори е променена и конструкцията на цилиндрите. В 2,5-литровия бензинов двигател два от цилиндрите се изключват при скорост до 80 км/ч, а при 2,0-литровите мотори въртящият момент на двигателя при ниска скорост е нараснал с до 6%. С всички тези промени Мазда 6 отговаря на строгите екологични стандарти. В бензиновите мотори Maздa използват повишена степен на сгъстяване вместо турбокомпресор. Това ги прави доста икономични и в същото време мощни, като носят почти всички плюсове на атмосферните мотори. Базовата цена на новата Maздa 6 е 48 980 лева, а най-високата версия Takumi с големия бензинов двигател и автоматична скоростна кутия е 71 980 лева. И се предлагат вече в шоурума на официалния вносител „Стар Моторс” в София.

 

Технически характеристики на тествания модел

Maздa 6 2,5 SKYACTIVE-G 194 Takumi

2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

194 к.с. максимална мощност при 5700 об/мин

258 Нм максимален въртящ момент при 4000 об/мин

8,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

223 км/ч максимална скорост

6,7 л/100 км среден разход на гориво

153 г/км емисии на СО2

71 980 лева цена на модела