Начало Автомобили Мазда разработи най-леките брони

Мазда разработи най-леките брони

35
0
Мазда

Mazda Motor Corporation, съвместно с Japan Polypropylene Corporation, обедини две съставки на пропилен и каучук в смола с качествено нови характеристики и успя да ги разпредели в двуслойна структура според необходимите качества на повърхността и във вътрешността на основния материал за производството на брони. В резултат на този успех се постигна значително намаляване на теглото, а повърхността предоставя отлично сцепление със слоя на боята, докато вътрешният слой запазва здравината и устойчивостта при поемане на удар, въпреки намалената дебелина.

Когато материалите се влагат в предните и задните брони, се достига редукция на теглото от около 20%. В процеса на производството на броните намалената дебелина позволява съкращаване на периода на охлаждане при формоването, а чрез прилагането на компютърни технологии при проектиране (CAE) е оптимизирана консистенцията на смолата. В резултат на това времето за формоване на бронята се съкращава наполовина от 60 до 30 секунди, което води до значително намаляване на потреблението на енергия в производствения процес.

С използването на тази смола в напълно новия Mazda CX-5 SUV, както и във всички предстоящи нови модели, Mazda планира влагането на най-леките брони в този клас.

Броните се разполагат в най-предната и най-задната част на автомобила и теглото им оказва съществено влияние върху намаления разход на гориво и цялостното пътно поведение. От друга страна, броните изпълняват различни функции, изискващи както здравина за поемане на удари, така и подходящи качества за формоване и боядисване с цел постигане на отличен външен дизайн.

Mazda смята да продължи и в бъдеще да се стреми към намаляване на теглото на автомобилите и подобряване на динамичните им характеристики с цел да предостави на клиентите си удоволствие от шофиране в съчетание с изключителни екологични аспекти и отлична безопасност.