Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън, Рено и Форс Индия за първите си изпитания на Рикардо Тормо

Макларън, Рено и Форс Индия за първите си изпитания на Рикардо Тормо

43
0
Гари Пафет

91 обиколки направи тест пилотът на Макларън Гари Пафет по време на първите изпитания на трасето Рикардо Тормо до Валенсия. Той управлява междинен болид, тъй като новият МР4-26 излиза на писта чак за следващите проби. Програмата на тима е развитие с гумите на Пирели.

Болидът вървеше чудесно днес и ни позволи да натоварим гумите както възнамерявахме, тъй като изучаваме поведението им. Те са променени спрямо спецификациите от Абу Даби миналата година, а и ще претърпят още изменения до началото на сезона – заяви Пафет.

За него това е единствено появяване на тестовете, след което зад волана ще се редуват титулярите на тима Дженсън Бътън и Люис Хамилтън. Затова и Гари се постара да създаде достатъчно добра база за колегите си чрез няколко дълги излизания.

За щастие грижите с износването, които имахме в Абу Даби, са се подобрили. Имахме по-малко проблеми с гумите. Медиум изглежда издържат най-дълго, а супер софт – най-кратко, но точно това се търси от тези типове гуми и би трябвало да доведе до различни стратегии по време на надпреварите – допълни той.

Хамилтън ще кара утре във Валенсия.

Значително по-малко време изкара на писта Виталий Петров с новото Рено R31 – едва 28 тура. Тимът установи, че колата върви нормално и системите функционират според очакванията.

Имахме някои механични проблеми и загубихме известно време – призна руснакът. – Но проверихме множество системи, а това винаги е важно. За първи път пробвах KERS и ще ми отнеме известно време да свикна, а и е ясно, че пилотите ще са доста заети в кокпита този сезон – каза още той.

Техническият директор Джеймс Алисън отбеляза, че може би утре отборът ще придобие по-ясна представа за скоростта на болида си. Той каза още, че всичко е работил в нормални температурни граници, а това е от особено значение за иновативната изпускателна система на R31.

Нико Хюлкенберг и Пол ди Реста пък правиха тестове за Форс Индия, като направиха общо 99 обиколки.

Като цяло много продуктивен и обещаващ първи ден с отбора. За мен основната цел бе да се запозная с екипа, колата и гумите. Работих по различни настройки и след доста турове започнах да разбирам поведението на гумите – сподели немският пилот.

Ди Реста изкара доста по-малко време в болида VJM03, като неговата програма бе съсредоточена върху това да се подготви за утрешните изпитания.

Стратегията ни бе пилотите да натрупат километри с миналогодишната кола и да съберат възможно най-много информация за Пирели – допълни главният инженер Доминик Харлоу. – За щастие прогнозата за времето през следващите два дни е да остане хубаво.