Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес, Рено, Уилямс и Форс Индия за последния ден тестове във Валенсия

Мерцедес, Рено, Уилямс и Форс Индия за последния ден тестове във Валенсия

30
0
R31,Роберт Кубица

Мерцедес

Михаел Шумахер (110 обиколки):

– Направихме много добър брой обиколки и като цяло денят беше позитивен. Доволен съм от поведението на колата. Това, естествено, не е последната състезателна спецификация на болида за сезона, но има множество елементи, които вече доказват сериозната ни стъпка напред. Чувствам се напълно удобно в кокпита и забелязах колко много ми е липсвало карането от миналия ноември досега. Предстои ни сериозно количество работа, но тази седмица ни даде много добра идея върху какво трябва да се концентрираме в работата си. Вече нямам търпение да дойде Херес.

Рос Браун (шеф на отбора):

– Чудесен работен ден с Михаел, като покрихме наистина сериозно разстояние, а това е важно за проверките ни за издръжливост. Вече придобиваме поглед върху поведението на автомобила и той отговаря на различните промени в настройките, като запазва постоянно представяне. След няколко трудности в началото на тестовете завършихме успешно програмата си, събрахме много информация и опции, които да изпробваме тепърва на Херес.

 

Рено

Отборът измери аеропритискането на модела R31. Тестовете включваха преминаване на автомобила по старт-финалната права с постоянна скорост. Резултатите съвпаднаха с изчисленията от аеротръбата.

Роберт Кубица (95 обиколки):

– Мисля, че можем да разделим деня на две, защото сутринта имахме някои проблеми и успяхме да направим първа реална серия едва към един и половина по обяд. След като решихме грижите с колата обаче успяхме да направим някои сравнения на различни настройки плюс малко работа по гумите. Но заради загубеното време не направих обиколките, които си бяхме поставили като цел. По-добре е проблемите с издръжливостта да се появят по време на изпитанията, отколкото като стигнем до първия старт в Бахрейн.

Джеймс Алисън (технически директор):

– Първите ни три дни тестове не бяха съвсем гладки, но покрихме достатъчно голяма дистанция, доказвайки издръжливостта и функционалността на ключовите системи в колата. Изпитанията показаха, че управлението на гумите този сезон ще е абсолютно критично и бе чудесно, че отбелязахме прогрес в това отношение.

Алан Перман (главен инженер):

– Проблемите сутринта бяха електрически. Разрешихме ги, но ни отне повече време от очакваното. Следобед работихме по настройките, като за първи път направихме сериозни промени и постоянно подобрявахме баланса.

 

Уилямс

Пастор Малдонадо (101 обиколки):

– Вече се чувствам значително по-уверен в колата, като използвам и KERS, и подвижното задно крило. Освен това работя по-добре с отбора и започнах да помагам за развитието както при дълги, така и при къси серии от обиколки. Усещам всичко все по-добре с всяко следващо качване в болида.

Сам Майкъл (технически директор):

– Основната цел днес бе KERS-ът да заработи и Пастор да свикне с FW33. Той свърши добра работа, учейки контролните системи. Пилотът трябва да мисли за много неща в кокпита – KERS, задното крило, спирачките, както и за пази температурата в гумите. Днес направихме повече промени в настройките и продължаваме да научаваме много неща за поведението на болида. Направихме няколко по-дълги серии, за да проверим различни температурни стойности. Изминахме 100 обиколки без проблеми и сме доста доволни от това.

 

Форс Индия

Адриан Сутил (117 обиколки):

– Усещането да съм пак в колата е прекрасно след месеци почивка! Всичко премина сравнително гладко, както и очаквахме, така че свършихме планираната работа. Пол [ди Реста] и Нико [Хюлкенберг] вече бяха събрали много данни за гумите в предходните дни, така че целта ми днес бе да продължа тяхната работа с различни настройки и количества гориво. Натрупахме цялата необходима информация и според мен вече разбираме поведението на гумите доста добре.

Доминик Харлоу (инженерен директор на пистата):

– Адриан получи шанс да сравни различни типове гуми, но прегледа и някои алтернативи за реглажите, материала на спирачките и т.н. Времената са много интересни, ако се вземат предвид техническите разлики между автомобилите за 2010 и 2011 г.