Начало Избрани Мерцедес: Не трябваше да оставим Люис да стартира с меки гуми

Мерцедес: Не трябваше да оставим Люис да стартира с меки гуми

3734
0
Люис Хамилтън, Мерцедес
Люис Хамилтън, снимка Мерцедес

Мерцедес направи анализ на състезанието в Сингапур. Отборът от Бракли призна грешката си да остави Люис Хамилтън да започне надпреварата с меки гуми. От Мерцедес разкриха, че са се надявали седемкратният световен шампион да спечели позиции в началото и след това да разчита на евентуална поява на кола за сигурност, за да смени гумите си.

Германският производител раздели стратегиите на двамата си пилоти в Марина Бей. Хамилтън избра доста странно решение и стартира с меки гуми. Същевременно съотборникът му Джордж Ръсел беше със средно твърди

В Мерцедес се надяваха, че потегляне с използвани меки гуми ще позволи на Хамилтън да спечели позиции и дори да поведе колоната. Това обаче не се случи. Седемкратният световен шампион нямаше толкова добро темпо и се бореше със своя автомобил.

Хамилтън направи единственото си спиране в обиколка №17 и загуби много позиции. После той изпитваше затруднения и с най-твърдите гуми. В крайна сметка Хамилтън финишира шести, след като загуби позиции от Оскар Пиастри, Ръсел и Шарл Льоклер.

По-рано тази седмица Мерцедес публикува видеоклип, в който анализира случилото се в Сингапур. В него Джеймс Алисън призна, че екипът не е трябвало да позволява на Хамилтън да стартира с меки гуми

„Не трябваше да оставим Люис да стартира с меки гуми. Това беше грешка“, обясни Алисън. „Мотивите зад това решение бяха, че меките гуми много често позволяват да потеглиш добре на старта и ти дава добър шанс да спечелиш едно или две места в първите обиколки на състезанието“, продължи техническият директор на Мерцедес.

„Ние нямахме реални очаквания преди състезанието, че ще изпитаме такива трудности, каквито след това изпитахме с меките гуми. Представяхме си, че ще получим предимството и ще можем да спечелим едно или две места. Не го направихме, защото стартът на надпреварата просто не се разви по този начин.“

В допълнение към грешната преценка, темпото на Ландо Норис в челото се оказа много по-бързо, отколкото Мерцедес очакваше. Това принуди Хамилтън да влезе много по-рано в бокса от своите съперници, които бяха със средно твърди гуми.

„Тогава се надявахме, че недостатъкът на меките гуми, които са малко по-крехки, няма да се прояви особено зле. Ако погледнете назад през годините в Сингапур, като цяло темпото става много силно в началото на състезанието. После пилотите пестят темпо в продължение на много, много обиколки, оставяйки меките гуми да работят в по-дълъг работен прозорец“, обясни техническият директор на Мерцедес.

„За нещастие не успяхме да спечелим местата в началото, докато темпото започна да се вдига около петата обиколка. Това остави Люис с автомобил, който така или иначе не беше особено добър и страдаше от доста лошо разграждане на гумите. В резултат на това трябваше да влезе по-рано и наистина съсипа състезанието му. Това беше явна грешка от наша страна“, каза още Алисън.

Едно от потенциалните предимства при потегляне със софт бе свързано с евентуалната поява на сейфти кар. Това щеше да позволи на Хамилтън да направи спиране за медиум и да не губи много време. Алисън призна, че в Мерцедес са обмисляли и този вариант. Но за нещастие на екипа, автомобилът на сигурност така и не се появи

„Това със сигурност беше голямо оръжие. Ако имаше кола за сигурност в подходящ момент от състезанието, това щеше да е един от плюсовете на тази стратегия“, обясни техническият директор на Мерцедес.

„Но след като започнахме стратегията софт-хард, в различни моменти обмисляхме да преминем към две спирания за Люис. Това щеше да го постави на по-задна позиция, но пък щеше да бъде бърз с тези свежи гуми. Но всичките ни изчисления показваха, че той всъщност нямаше да върне всичкото време, което ще загуби от този питстоп.“

„Ние стояхме в бокса и обмисляхме дали да не направим някаква промяна. Признавам, че първоначалният вариант щеше да е добър при кола за сигурност. Но това беше едно нормално и непрекъсваемо състезание, каквото се случва за първи път в Сингапур. Затова меката гума не беше нещо, което би помогнало на Люис през изминалия уикенд“, заключи Джеймс Алисън.

Гумите не бяха единственият проблем за Хамилтън по време на Гран при на Сингапур. Пилотът на Мерцедес пропусна срещите с медиите след финала на надпреварата, тъй като не се чувстваше добре. Ръсел също пострада от екстремните метеорологични условия в Сингапур и не присъства на срещите с медиите.