Начало Избрани Мерцедес не възнамерява да променя концепцията на своя болид

Мерцедес не възнамерява да променя концепцията на своя болид

1902
0
Джордж Ръсел, Люис Хамилтън, Мерцедес
снимка: Мерцедес

Мерцедес не възнамерява да променя концепцията на своя болид. Според Тото Волф, все още не е дошъл етапа, в който отборът трябва да вземе решение дали да продължи с настоящата версия на автомобила или да се откаже от нея за сметка на нов подход през 2023 г.

Въпреки че е спечелил осем поредни шампионата при конструкторите, Мерцедес изпитва трудности в сравнение с Ферари и Ред Бул след въвеждането на новите технически правила тази година. В момента екипът от Бракли заема третото място при конструкторите.

Автомобилът на отбора е с изключително малки кутии на радиаторите, които бяха представени на последния предсезонен тест в Бахрейн. Въпреки това се оказа, че е трудно да се извлече ефективност от тази концепция на регулярна основа. Мерцедес се бори с подскачане от началото на сезона. Отборът отново не успя да се справи добре в Монако, въпреки по-конкурентното представяне в Испания.

Ако искате да промените концепцията, трябва да разберете какво ще я направи по-бърза от настоящата. Смятам, че ако знаехме че ще е така, щяхме да го направи. В момента все още сме много навътре в структурата и организацията си. Опитваме се да постигнем развитие и разбиране, за да увеличим темпото на автомобила.“

„Ако все още не успеем да намалим разликата, трябва да продължим да работим.  В един момент трябва да се вземат решения за следващата година, които не могат да бъдат променени в настоящия автомобил, независимо дали става въпрос за архитектурни или аеродинамични. Тогава може би бихме направили промени в концепцията. Все още сне ме стигнали до този момент.“

„Поне ще получим още малко време в аеродинамичния тунел от края на юни нататък, а след това ще се върнем!“

Гран при на Монако представлява много специфично предизвикателство от състезателна гледна точка. Освен това има характеристики на пистата, които според оперативния директор на отбора Андрю Шовлин са сходни с тези на следващото място в Баку. Те могат да допринесат за още един труден уикенд за Мерцедес.

Със сигурност беше много по-трудно да накараме автомобила да работи в Монако, отколкото в Барселона. В Барселона показахме, че имаме добро състезателно темпо. Знам, че все още има какво да правим, за да намалим разликата с Ред Бул и Ферари. Предизвикателството на Монако бе най-вече свързани с ниската скорост. Освен това пистата е много неравна. През целия уикенд се борихме с управлението на автомобила.“

Това се отрази на увереността на пилотите да развиват скорост. Не можехме да работим толкова така, както беше в Испания.“

„В Баку може да има някои подобни предизвикателства. Всички ние работим в области, в които да се опитаме да подобрим пилотирането и да се опитаме да доближим автомобила до оптималния му вариант. Наясно сме,  че освен да добавим базови характеристики на автомобила, трябва да го накараме да работи на по-широк кръг от писти.“

„Това са все неща, с които сме заети през следващата седмица в подготовката за Баку, но и в по-дългосрочен план, защото с напредване на сезона ще има и други предизвикателни писти. Работи се много усилено по всички тези проекти, защото отборът и пилотите отчаяно искат да се върнат в челото на колоната“, завърши Андрю Шовлин.