Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес няма да използва проблемния под в Баку

Мерцедес няма да използва проблемния под в Баку

802
0
Мерцедес F1 W15
снимка, Спас Генев

Мерцедес няма да използва проблемния под в Баку. Отборът от Бракли отново залага на старата спецификация на този компонент заради проблемите, които изпитваше в последните две състезания. Междувременно Ред Бул ще използва нов под този уикенд.

Мерцедес приключи първата половина на сезона по много силен начин. Германският производител спечели 2 от общо три състезания. Първо Джордж Ръсел триумфира в Австрия. Седмица по-късно Люис Хамилтън грабна победата в домашната си Гран при на Силвърстоун. В края на юли Ръсел спечели, докато Хамилтън остана втори. Малко след това първият беше дисквалифициран, което остави победата на седемкратния световен шампион

Отборът от Бракли представи нов под по врем на рейс уикенда в Белгия. Тимът обаче се отказа от него след първите две тренировки заради оплаквания на Хамилтън и Ръсел и заложи на по-старата спецификация. Това в крайна сметка помогна на Мерцедес да спечели състезанието в неделя.

Мерцедес реши да използва новия под и в Нидерландия. Планът беше той да бъде тестван по време на втората петъчна тренировка. За съжаление, лошото време не позволи на тима да събере достатъчно информация за пода. До края на уикенда Мерцедес продължаваше да има проблеми и да изостава от екипите в челото.

На Монца Мерцедес отново имаше сериозни главоболия с пода, представен на Спа. Германският производител продължаваше да изостава от челото. Добрият резултат на Ръсел в квалификацията не помогна той да се качи на подиума в състезанието. В крайна сметка Мерцедес реши да продължи да използва този под, тъй като вярва, че има още потенциал в него.

Вчера се разбра, че Мерцедес е решил да не използва последната версия на пода в Баку. Екипът иска да разбере как се представя автомобилът, който има някои подобрения. Сред тях са нов дифузьор, малко крило (beam wing), предно крило и ореола, които остават монтирани. Това означава, че Мерцедес не се е върнал напълно към спецификацията преди Гран при на Белгия

Вчера Хамилтън разкри защо в Мерцедес изпитват толкова големи затруднения с този под.

„Има много въпросителни. Мисля, че просто се опитваме да го разберем. Възможно е да става въпрос за редица неща. Може да зависи от пистата, може и да е от ъпгрейда. Интуицията ми подсказва, че може да е ъпгрейдът, но е трудно да се види разликата между двете“, каза Хамилтън.

„Този уикенд ще опитаме да върнем назад някои от тях и да видим дали можем да забележим някои неща. Има много работа само за да го анализираме, защото. Това дава на отбора по-добра насока за развитие не само за този автомобил, но и за следващия“, добави пилотът на Мерцедес.

Мерцедес не е единственият отбор, който носи подобрения в Баку. Ред Бул също има някои новости в своя автомобил, включително под. Отборът от Милтън Кийнс иска да се възстанови от кризата, в която изпадна последно време.

Гран при на Азербайджан ще бъде много важно състезание за Ред Бул. Тук ще стане ясно дали тенденциите след лятната пауза ще се потвърдят, или ще бъдат отречени. Този уикенд Ред Бул се надява да увеличи преднината, която Макс Верстапен натрупа и да я запази до края на сезона. Както е известно, RB20 има значителни проблеми с баланса след Гран при на Маями. В момента това е един нестабилен и непредсказуем автомобил с много недозавиване

Инженерите на Ред Бул откриха значителна липса на корелация между симулациите и данните, събрани на пистата,. Това доведе до решението да се анализират само данните от пистата, за да се подобрят настройките на автомобила.

Очаква се Макс Верстапен и Серхио Перес da карат с нов под в Баку. Той ще бъде съставен от някои части, използвани в предишни актуализации. Ред Бул смята, че това е най-доброто решение, за да не се хабят напразно усилията на актуализациите. Трябва да се предвид, че всяка отделна част е повлияла добре на автомобила.

Пистата в Баку не е толкова равна и гладка, колкото тази в Монца. Това прави проблемите с баланса още по-очевидни. През следващите два уикенда Ред Бул има ясната цел да ограничи щетите. Междувременно отделът по аеродинамика, ръководен от Енрико Балбо, работи неуморно, за да разработи голяма актуализация за състезанието в Остин през октомври.