Мерцедес няма да се включва в топ категорията на WEC. Това заяви Тото Волф. Според него, марката няма да участва в Hypercar докато има баланс на представянето (BoP). Волф също така добави, че приоритет за Мерцедес остава участието в F1.
Hypercar е топ класът на Световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Категорията беше въведена през 2021 г. и замени LMP1, която се използваше от създаването на WEC през 2012 г.
Клас Hypercar се управлява от правилата за баланс на представянето (BoP). Според тях ФИА определя различни граници на минималното тегло и максималната мощност за всеки автомобил в опит да изравни представянето им. Федерацията взима в предвид представянето в състезанията и постигнатите резултати, както и някои други фактори
Мерцедес вече има участие в WEC. Германският производител се включи в категория LMGT3 и си партнира с тима на Iron Lynx. Това породи спекулации, че Мерцедес може да планира участие в клас Hypercar след някоя друга година. Но Тото Волф беше категоричен, че той и председателят и Ола Калениус не се интересуват от участие в шампионат, в който представянето на отборите е ограничено.
„Изразходваш толкова много време, пари и усилия, за да разработиш най-бързия автомобил, а после ти казват да сложиш 10 кг баласт в него. Аз просто искам да създам най-бързия автомобил“, сподели Волф пред Блумбърг.
Според Волф, WEC трябва да заимства правилата на Формула 1 за ограничаване на бюджетите,, за да се насърчи конкуренцията между отборите и същевременно да се предотврати неконтролируемото нарастване на разходите.
„F1 е показала как става това“, каза Волф. „Дайте ни таван на разходите. Направете Льо Ман, дайте на всички таван на разходите, не можете да харчите повече от „ сума“, каквото сте казали, 30, 40 млн. В рамките на тези 30, 40 милиона, тогава можете да правите каквото си искате.“
„Все още има регулации, но никой не трябва да блъфира в предсезонните състезания или в квалификациите. Това е война, това е сваляне на ръкавиците и не води до напълно чисто състезание.“
„Ако това се случи, 24-те часа Льо Ман ще бъде нещо, което ще разгледаме. Но в момента няма как да се случи заради BoP. Да имаш някакви служители, които да преценяват дали си бърз или прекалено бърз, да сложиш 10 килограма в колата си и да ги вземеш от някой друг на следващия ден….. в момента това не е нещо, което ни харесва“, каза още главният изпълнителен директор на Мерцедес.
Мерцедес има предишна история в 24-те часа на Льо Ман. Германският производител спечели състезанието през 1952 г. След това Мерцедес се изтегля от състезанията за издръжливост след трагичния инцидент през 1955 г.
В края на 80-те години Мерцедес отново печели 24-те часа на Льо Ман заедно с екипа на Заубер Моторспорт. За последно Мерцедес се състезава в премиерния клан на Льо Ман през 1999 г. Участието беше запомнено със странните катастрофи на Марк Уебър в тренировките и Питър Дъмбрек по време на състезанието. След това германците се изтеглиха от този вид състезания с прототипи.
Въпреки не толкова успешната история на Мерцедес в Льо Ман, Волф признава надпреварата за за едно от най-предизвикателните и престижни в света на моторните спортове.
„Аз съм състезател. 24-те часа на Льо Ман„ е едно от най-великите състезания в света“, каза Волф. „Според мен F1 е най-доброто, което съществува. Това са най-добрите пилоти, най-бързите автомобили, най-великите писти, а след това дълго време има едно нищо.“
„Но ако бих казал какво следва, 24-те часа на Льо Ман, Инди 500 и – това е наистина едно за посветени в Нордшлайфе – е 24-те часа на Нюрбургринг. Това за мен е върхът на върха.“
„Когато нямам уикенд във Формула 1, мога да гледам състезание на Льо Ман почти цяла нощ. Следя живото предаване. Познавам някои от пилотите, така че имам личен интерес.“
„Като представител на Мерцедес мога да кажа, че това е нещо, което сме правили в миналото. Не бяхме особено щастливи, тъй като това не беше най-щастливото ни място. Имахме много лош инцидент през петдесетте години, когато излязохме извън трасето. А след това някои от нашите прототипи летяха и изхвърчаха в края на 90-те години.“
„Това, което е за мен е най-важното, е, че се концентрираме върху основната платформа и това е Формула 1. Това е, което искаме да правим, нали така? Това привлича 99% от аудиторията и всичко останало е на второ място“, заключи Тото Волф.
From the Vault 📸 Fangio and Mercedes memories 🇦🇷 pic.twitter.com/ntxfaoFa8X
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 24, 2025