Мерцедес планира голям ъпгрейд в Остин. Според Тото Волф, отборът ще има нов под в Гран при на САЩ. Целта на Мерцедес е да елиминира проблемите с баланса и непостоянството на F1 W15 на различни трасета.
Мерцедес се бори със сериозни проблеми след представянето на последната спецификация на Спа. Тимът дори се отказа от него след първите две свободни тренировки на белгийското трасе. Това се оказа правилно решение, след като Люис Хамилтън спечели неделното състезание. Британецът финишира втори, но беше преместен с едно място напред заради дисквалификацията на съотборника му Джордж Ръсел
Отборът от Бракли продължи да използва този под в последните два европейски старта за сезона. Това доведе до сериозно изоставане спрямо челото. Мерцедес не записа нито един подиум на Зандвоорт или Монца. Въпреки това екипът все още вярваше, че не е извлякъл пълния потенциал от този под и обеща да го използва в още стартове.
Миналия уикенд Мерцедес реши да не използва този под в Баку. Германският производител се върна към по-стара спецификация. Това помогна на Джордж Ръсел да се качи на подиума. Но от друга страна, британецът мина напред заради инцидента между Карлос Сайнц и Серхио Перес. Същевременно Хамилтън финишира девети. Седемкратният световен шампион потегли от бокса заради смяна на двигател. Макар да направи прогрес, Хамилтън се оплакваше от баланса на своя болид.
Шефът на Мерцедес Тото Волф призна, че този уикенд тимът ще продължи да използва стария под. После той призна, че от Остин нататък се очаква да има нова спецификация.
„Пистата е нестандартна Въпреки това нямаше чак такава голяма разлика като деня и нощта. Все още страдахме от същото представяне на баланса, което имахме на новата настилка“, каза Волф.
„В Сингапур ще имаме същата спецификация. Това е нещо, с което се борим, но трябва да се състезаваме с него. Но от Остин нататък вероятно ще преминем към нова спецификация“, добави шефът на Мерцедес.
Представянето на Мерцедес е трудно за прогнозиране. Тимът постига коренно различни резултати на различните типове писти. Волф изтъкна, че Мерцедес е показал проблясъци на силно представяне, особено в квалификационните сесии. Но след това резултатите са били по-трудни за постигане в самото състезание
„Погледнете квалификационните представяния, които имахме. Бяхме първи и втори на Силвърстоун и бяхме в челото с Люис на Спа. Имаше много повече резултати в квалификациите и в състезанието“, каза Волф.
„Но представянето между тези осем автомобила може да се колебае по този начин, защото не говорим за толкова голям период от време. Говорим за две-три десети в двете посоки. След имате отклонение като Льоклер в Баку или в Монца, където Ферари винаги са били силни.“
„Всъщност става въпрос за това кой постига възможно най-добър баланс, какви гуми има в правилния прозорец и каква аеродинамична концепция работи добре на дадена писта“, продължи шефът на Мерцедес. „Ще ми бъде доста любопитно да видя какво ще се случи след Сингапур. Ферари бяха наистина силни там миналата година. Затова не се съмнявам, че това е третото поредно състезание, в което те могат да се борят за победата.“
„Ред Бул не беше никак силен там миналата година. Ние се справяхме добре. Макларън се справяше добре. Това сега са четири отбора, които са много близо един до друг“, каза още Волф.
Накрая Волф остана реалист относно очакванията си до края на тазгодишната кампания в F1.
„Пистите на които бяхме традиционни бързи остават Барселона, Силвърстоун и понякога Спа. Остин беше добра за нас. Бразилия беше добра за нас. Не останаха толкова много до края на годината.“
„Но моделът във Ферари всяка година е един и същ, независимо дали се стремят към победа или не. При тях има пет писти, на които те са изключителни, както и пилотите им“, завърши шефът на Мерцедес.
Този уикенд Мерцедес ще се състезава със специална разцветка. Тимът отбелязва 50-тия рожден ден на основния си партньор Петронас. Състезанието в Сингапур е като домашно за петролния гигант, след като Малайзия беше извадена от календара в края на 2017 г.
📍 Singapore 🌃 pic.twitter.com/DK1BV4AaBk
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) September 18, 2024