Начало Избрани Мерцедес: Последните състезателни уикенди са възможност да изпробваме различни неща за догодина

Мерцедес: Последните състезателни уикенди са възможност да изпробваме различни неща за догодина

589
0
Люис Хамилтън, Джордж Ръсел, Мерцедес F1
снимка: Мерцедес

Четвърти и пети завършиха в Гран при на Мексико пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Джордж Ръсел. Двамата водиха ожесточена битка помежду си през голяма част от надпреварата на Аутодромо Ерманос Родригес, която обаче остана в сянката на победата на Карлос Сайнц с Ферари и поредната разправия между Ландо Норис (Макларън) и Макс Верстапен (Ред Бул).

„Четвърти и пети са може би са точно позициите, на които се намираме като темпо с болида ни в момента“, обобщи шефът на Мерцедес в F1 Тото Волф.

„Последните състезателни уикенди са добра възможност за нас да изпробваме различни неща с поглед към 2025 г., за да сме във възможно най-добра форма догодина. В Мексико Ред Бул изобщо не се превърна в заплаха след първия питстоп. Видяхме също така, че скоростта на Люис с хард, след като излезе на чисто трасе, бе сравнима с тази на пилотите в челото“, допълни ръководителят на Мерцедес в Гран при

Повреда на предното крило на Ръсел е повлияла на скоростта му и борбата за четвъртото място в състезанието.

„Страница на предното крило на Джордж бе счупена, след като той мина през неравност на пистата. Стана при изпреварване в началото на втория стинт. Въпреки това той поддържаше достатъчно добро темпо да стигне до финала пети“, разясни оперативният директор на Мерцедес Андрю Шовлин.

„Позволихме на пилотите си да се състезават. Това означаваше, че гумите на Люис бяха износени и далеч от оптималното си състояние, когато накрая излезе на чиста писта“, допълни Шовлин.

Ръсел каза, че е бил „доста доволен от първия стинт“.

„Темпото бе сравнително силно и след като успях да изпреваря Люис поддържах скорост спрямо Ландо и Макс. Почти веднага след като излязох от пита ударих някаква неравност на главната права и лявата страна на предното крило просто клюмна. Мисля, че беше в момента, когато изпреварвах Оскар [Пиастри]. Това наистина повлия на темпото ми. 40 обиколки трябваше да направя така. Но четвърто и пето място са позиции, които щяхме да приемем с радост след петъка, който изживяхме“, сподели Ръсел.

Хамилтън изрази удовлетворение от факта, че принудителното използване на две различни спецификации на F1 W15 позволи събирането на много информация за колата

„Моето темпо не бе особено добро в първата част от състезанието, което е малко разочароващо. Бях променил твърде много настройката на предното крило и предницата се дебалансира. Но след старта нищо не можеш да направиш. Ако не бях постъпил така, мисля, че щяхме да имаме много по-добро състезание. Но така или иначе щях да съм четвърти. Доволен съм от втория стинт, в който имах някои добри битки на трасето“, коментира Хамилтън.

„Уикендът не бе от най-гладките за отбора, но събрахме много информация за двете спецификации. Сега можем да анализираме данните и да преценим кой ще е най-добрият подход за следващата надпревара в Бразилия. Надявам се колата да е в по-добра позиция за Интерлагос и да сме в състояние да се борим с Ферари и Макларън“, добави седемкратният световен шампион.