Мерцедес представя планираната актуализация в Монако. Екипът от Бракли няма да отлага използването на големия пакет с новости, който трябваше да дебютира в уикенда за Голямата награда на Емилия Романя.
Мерцедес възнамеряваше да дебютира със значително обновения болид F1 W14 по време на състезателния уикенд на пистата Имола. За съжаление тежката метеорологична обстановка, която наложи отмяната на състезанието в Имола накара екипът да промени плановете
Отмяната на състезанието в Имола доведе до сериозно преосмисляне на плановете на Мерцедес. Следващия старт от сезон 2023 в F1 се провежда в Монако. Уличната писта в Монте Карло по принцип не е подходяща за използване на каквито и да е новости заради своите характеристики.
Уличната писта В Монако крие по-голям риск от инциденти, които могат да разрушат всички нови компоненти още в началото. Освен това тук има неравности, нискоскоростни завои и бързо променящата се повърхност на пистата. Всички те затрудняват събирането на ценни данни за аеродинамичните характеристики на новите части.
Би било логично Мерцедес да изчака до Гран при на Испания, за да въведе актуализацията на F1 W14. Въпреки това екипът иска продължи да използва новите части възможно най-скоро. От Ферари също планираха да използват голям пакет с актуализации на Имола. Скудерията обаче реши да отложи това за уикенда в Испания, който ще се проведе седмица след Монако.
От Мерцедес продължават да са убедени, че подобренията ще доведат до осезаема стъпка напред в представянето. Новите компоненти включват сериозно ревизиран под, кутии на радиаторите и предно окачване. Затова няма причина да се смята, че ще има полза от забавянето на въвеждането им.
Отборът от Бракли е наясно, че един от факторите, които забавиха Люис Хамилтън и Джордж Ръсел тази година, е липсата на увереност в автомобила при спиране. Промените в окачването целят да подобрят това.
Друг фактор е, че Мерцедес трудно би се върнал към по-старата спецификация на автомобила, отколкото към новата. След отмяната на старта в Имола преработеният автомобил ще бъде изпратен директно в Монако. Ако тимът от Бракли беше избрал да се върне към първоначалната версия на F1 W14, щеше да е много трудно да се откаже от плана си и да преработи всичко отново за уикенда в Монте Карло
Оперативният директор на Мерцедес Андрю Шовлин заяви, че тази актуализация е първата стъпка към преодоляване на недостатъците в управлението и аеродинамиката на F1 W14. „Надяваме се по-късно през годината да представим и други актуализации. Надяваме се да автомобилът да е по-бърз и по-добър по отношение на квалификацията и състезателното темпо.“
„Искаме да тръгнем в различна посока на развитие, която според нас ни дава по-добри шансове в дългосрочен план да се борим за победи в състезания и световни шампионати“, каза Шовлин.
Marking 10 years of @IWC and Mercedes-AMG PETRONAS F1 with a visit to Schaffhausen. 🤝 pic.twitter.com/7dAQQhGzUI
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 17, 2023