Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес преструктурира отбора в F1

Мерцедес преструктурира отбора в F1

4577
0
Мерцедес F1 W15
снимка, Спас Генев

Мерцедес преструктурира отбора в F1. Германският производител е направил някои промени в техническия си отдел в опит да подобри представянето си на пистата. Тимът също така е намерил подходящи заместници на напусналите ключови инженери през последните месеци.

Мерцедес изпитваше огромни затруднения след влизането на последните технически правила през 2022 г. Германският производител заложи на грешна концепция при разработването на своя автомобил. Това доведе до сериозно изоставане спрямо Ред Бул и спечелването на само една победа в рамките на две кампании.

Отборът от Бракли имаше труден старт и на тазгодишната кампания. Но с напредване на сезона бяха представени редица подобрения по F1 W15. Те помогнаха автомобилът да стане по-приятен за управление и по-силен на различни типове писти

Мерцедес се намира в изключително силна серия. Тимът спечели три от последните четири състезания. В две от тях победата беше спечелена благодарение на чистото темпо, а не на късмет и отпадане на някои конкуренти.

В Мерцедес продължават развитието на автомобила и през втората половина на сезона. Целта на германския производител е да се превърне в редовен претендент за победи и подиуми и да се бори с Макларън и Ред Бул.

„Очевидно бихте искали да сте по-бързи“, заяви Андрю Шовлин.  „Тази ситуация обаче поставя предизвикателства както от техническа, така и от развойна гледна точка. Трябва да разбереш проблема и да се опиташ бързо да намериш решения, които да донесат повече ефективност.“

„Тя също така създава предизвикателство за всички във фабриката. Те продължават да работят също толкова усърдно, независимо дали печелим или се движим близо до задните позиции. Работното натоварване изобщо не се променя“, добави оперативният директор на Мерцедес.

В Мерцедес се надяват да запазят високата мотивация и поради новите технически правила, които влизат в сила през 2026 г. Тимът от Бракли се надява да се върне на върха и отново да разполага с най-добрия автомобил.

„Поддържането на мотивацията на всички и уверяването им, че имаме посока да се върнем към победите, е едно от ключовите неща за на. Това е ситуация, с която просто трябва да се справиш“, каза Шовлин.

„Мисля, че свършихме добра работа, за да извлечем максимална полза от тази възможност. Едновременно с това преструктурираме организацията, за да се опитаме да осигурим най-добрия технически екип и групови функции, които да ни отведат в бъдещето.“

„Всичко, което можеш да направиш, е да се опиташ да извлечеш максимума от ситуацията, която е пред теб. Това беше добро възстановяване. Сега се надявам, че ще надграждаме върху тази база, вместо да правим крачка назад“, обясни оперативният директор на Мерцедес.

Мерцедес се раздели с няколко ключови специалисти през последната година и половина. От отбора си тръгнаха Джеймс Ваулс, Майк Елиът, Лоик Сера, Жером Д’Амброзио и др. Същевременно договорите на Тото Волф и Джеймс Алисън бяха подновени. По този начин двамата ще останат част от Мерцедес и след влизането на новите разпоредби

„Имаше елементи, като тези, при които Лоик Сера напусна отбора и отиде във Ферари. Заради това трябваше да преструктурираме групата по динамика на автомобила“, каза Шовлин. Британецът разкри как точно се е променил Мерцедес след поредицата от напускания.

„За целта използвахме вътрешно наемане, но то работи добре. Групата вече функционира. Те предлагат много идеи. Винаги гледаш как функционират групите и как искаш да управляваш тези различни ресурси.“

„И едно от нещата в нашия радар е, че през 2026 г. ще имаме много, много различен автомобил и много различен силов агрегат от този, който имаме сега“.

Повечето отбори вече започнаха да насочват фокусa си върху автомобилите за 2025 и 2026 г. Мерцедес също не прави изключение. Шовлин уточнява, че е необходима нова формация на отбора.

„Едновременно трябва да разработваме автомобил за 2025 г. и за 2026 г. Tогава трябва да се замислите: „Кой автомобил да бъде в центъра на вниманието ни? Как искаме да бъдат структурирани групите, за да можем да осигурим ресурсите за тези два различни проекта?“

„Когато казвам преструктуриране, не става дума за това, че сменяме един човек на дадена длъжност, мислейки, че той просто ще бъде по-добър от човека преди него. По-скоро става дума за това, че цялото управление на тези различни функции се преразглежда с оглед на това бъдещо предизвикателство и как можем да се развиваме по-ефективно в бъдеще“, завърши оперативният директор на Мерцедес.