В Мерцедес все още се не се определят като фаворити за титлата. Инженерният директор на тима Андрю Шовлин смята, че германците правят стъпки в правилната посока. Според него екипът постепенно се справя с проблемите, свързани с подскачането на автомобила.
Британският инженер обясни, че отборът му се надява да използва седмицата между края на тестовете и началото на уикенда за Гран при на Бахрейн, за да се справи по-добре с някои от проблемите на автомобила W13.
По време на тридневния тест в Бахрейн, Мерцедес W13 беше един от автомобилите с най-лоши резултати по отношение на така нареченото „подскачане“. Пилотите на отбора Люис Хамилтън и Джордж Ръсел имаха сериозни разклащания на болида при движения на дългите прави на пустинното трасе.
Този феномен компрометира темпото на Мерцедес. Най-бързото време на германците бе постигнато от Ръсел по време на последния ден изпитания. Британският пилот използва най-меката гума C5, за да постигне време от 1:32.759 мин. Това е изоставане с малко повече от секунда от най-бързото постижение на световния шампион Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул използваше същата смес на Пирели.
„Имахме доста натоварена програма в събота. Това винаги се случва в последния ден от тестовете„, обясни Шовлин след края на съботните изпитания.
„Програмата беше подобна на тази от петък. Този път Люис работеше преди обедната почивка, а следобед Джордж караше с по-ниско ниво на гориво и по-меки гуми.“
В Мерцедес вече са намерили решение на проблема с подскачането
Въпреки че W13 е един от автомобилите, които най-очевидно се борят с отскачането, Шовлин разкри, че германският производител вече е успял значително да намали понасянето на ударите в сравнение със ситуацията в Барселона.
„Все още има какво да се желае. Трябва да премахнем подскачането и да стабилизираме автомобила. Не се определяме като претенденти за титлата.“
Докато двамата пилоти бяха доста „мрачни“ по отношение на изгледите си да се борят за победи в началото на сезон 2022, Шовлин беше по-оптимистично настроен по отношение на общото представяне на автомобила, което е във възход. Той също така подчерта положителните страни на това колко надеждно работи W13 по време на двата теста.
„От гледна точка на надеждността шасито и задвижващият агрегат работят без проблеми. Това е окуражаващо и е доказателство за много добрата работа в Бракли и Бриксуърт„, коментира той.
„Оценката на автомобила от гледна точка на представянето не е толкова лесна. Имахме трудности в първите обиколки с по-твърдите гуми. Но при каране с по-меките гуми сякаш сме в свои води.“
„Струва ми се, че трябва да намерим малко повече скорост, ако искаме да се борим за победата в първото състезание. Продължаваме да се учим и развиваме с добро темпо. Просто ще се съсредоточим върху тези аспекти и ще видим къде ще сме след седем дни“, завърши Андрю Шовлин.
Beauty sleep 😴 A mighty 385 laps completed for the W13 this week. 🤯 pic.twitter.com/vMg78wBwJh
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 13, 2022