Тото Волф направи анализ на представянето на Мерцедес в Саудитска Арабия. Австриецът призна, че автомобилът на тима се „бори с фундаментални проблеми в F1 W15“, които са най-силно изразени в бързите завои.
Мерцедес изживя една трудна надпревара в Саудитска Арабия. Автомобилът на тима от Бракли не се чувстваше никак добре на уличната писта в Джеда, на която преобладават бързите завои
Още от началото на уикенда Люис Хамилтън се оплакваше от нестабилна задна част на автомобила във високоскоростните участъци в Джеда. Според него, някои болиди като този на Макларън са много по-подходящи за този тип завои на трасето в Саудитска Арабия.
Хамилтън в крайна сметка финишира девети в Джеда. Седемкратният световен шампион заложи на различна стратегия, която обаче не се отплати подобаващо. Съотборникът му Джордж Ръсел пък остана шести. По този начин Мерцедес отново не се представи толкова силно и изоставаше както от Ред Бул, така и от Ферари, Макларън и дори Астън Мартин.
Проблемът във високоскоростните завои беше забелязан от Тото Волф. Според него, Мерцедес трябва да свърши доста работа, за да се справи с този фундаментален проблем.
„Тук можеш да настроиш само толкова много, колкото симулациите ни насочат. Избираме определена посока и диапазона от настройки, които можем да изберем. Слагаш правилното задно крило и печелиш няколко десети, ако го направил правилно или не“, сподели Волф.
„Няма огромен коридор на представянето. Това е по-фундаментално нещо [с което се борим в момента]. Вярваме, че скоростта така трябва да бъде по-добра. Можем да повече притискаща сила, но не можем да намерим по-добро време за обиколка“, добави шефът на Мерцедес.
„Вече две години има нещо, което трябва да забележим и подобрим. Това не е поради липса на опит. Ние натискаме здраво и ще дадем огромен тласък през следващата седмица или две с повечето данни. Искаме да се върнем по-силни в Мелбърн.“
„Това е нашата мисия. Сигурен съм на 100% сигурен, че ще отключим това представяне. Големият фактор е, че ни липсва представяне във високоскоростните [завои] и просто сме много слаби там. Липсва ни притискаща сила извън местата, на които бихме предпочели по-голямо задно крило.“
„Има нещо, което не разбираме, защото навсякъде другаде сме бързи. Когато имаме по-малко задно крило успяваме да компенсираме това, което губим в завоите. Като цяло губим цялото време за обиколка в по-бързите завои“, завърши Тото Волф.
Понастоящем Мерцедес заема четвъртото място при конструкторите. Германският производител беше изпреварен от Макларън след последния старт в Саудитска Арабия.
Toto 💬 „We believe we can turn this around. We believe that this organisation can turn this around. I am 100% certain we can do so.“
Converting a tough weekend into positive motivation for the weeks to come 💪 pic.twitter.com/MXb0x90G6e
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 10, 2024