Мерцедес ще промени „всеки един компонент“ в автомобила за 2024 г. Това каза Тото Волф. Австриецът отново потвърди, че неговият отбор ще разполага с коренно различен болид догодина, който няма да има нищо общо с F1 W14. Разбира се, новият автомобил трябва да бъде много по-бърз от своите предшественици.
Мерцедес изживя една много тежка кампания. Германският производител отново не разполагаше с достатъчно конкурентен болид, който да се противопостави успешно на този на Ред Бул
Отборът от Бракли постигна известен напредък през изминалия сезон и финишира втори при конструкторите. От друга страна, Мерцедес не спечели нито едно състезание през цялата година. Това бе едва трети случай от 2010 г. насам, в който германският автомобилен производител не триумфира в старт от F1. В допълнение, тимът записа актив, който бе повече от 2 пъти по-малък спрямо този на Ред Бул.
По-рано тази година Мерцедес обяви, че напълно ще промени концепцията на своя болид. Наскоро обаче Волф разкри мащаба на генералната промяна, по която в момента се работи в Бракли.
„Променяме концепцията. Напълно се отдалечаваме от начина, по който сме изградили шасито, разпределението на теглото и въздушния поток“, сподели Волф.
„Искам да кажа, че буквално ще променим всеки един компонент в автомобила. Само по този начин смятам, че ще имаме шанс за нещо повече“, продължи директорът на Мерцедес. „Можем да сбъркаме. Всичко е възможно. Можем да не спечелим това, което очакваме, или пък да наваксаме, да направим голяма крачка и да се състезаваме в челото.“
Волф бе попитан дали смята, че новият дизайн на автомобила е достатъчен, за да върне Мерцедес в челото.
„Не съм сигурен, че това ще се случи. Никога през живота си не съм се чувствал оптимист по отношение на каквото и да било. Може да звучи малко жалко, но това ме предпази от това да управлявам очакванията си и да се стремя все повече. Винаги си мисля, че никога не е достатъчно добре. Ето защо седя тук с горчиво-сладко чувство. Спечелихме второто място [в шампионата на конструкторите], но загубихме първото“, каза още Волф.
Мерцедес успя да запази втората позиция при конструкторите, въпреки натиска от страна на Ферари. Волф призна, че остава със смесени чувства след изминалата кампания, която отново бе по-трудна от очакваното
„Мисля, че трябва да го приемем, да бъдем смирени и да го считаме за добро нещо. Въпреки това трябва да изкачим Еверест, за да настигнем Ред Бул“, обясни Волф.
„Не се съмнявам, че догодина Макларън ще бъде точно в микса. Това се отнася за Астън Мартин и може би и за други отбори. Не трябва да оставяме камък върху камък, както правим в Бриксуърт и Бракли. Колкото и да е трудно да си припомняме, че това е само второ място, това е и страхотна, страхотна възможност да се върнем на върха и да се стремим към това да достигнем звездите“, завърши Тото Волф.
P2 celebrations. 👏
Special guests. 👀
Heartwarming moments. ❤️Plenty going on at the #AbuDhabiGP. Here’s five things you might’ve missed from the @F1 finale. 👇
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 28, 2023