Задвижващата система на Мерцедес е с предимство от 25 к.с. пред тази на Рено, 30 к.с. спрямо Хонда и с цели 50 к.с. пред Ферари. Данните са получени след изследване на времената и максималните скорости от първите три надпревари на немския журналист Михаел Шмид за Ауто Мотор унд Шпорт.
Returning to Silverstone for the #BritishGP ?? Three more back-to-back race weekends are on their way! ?#PoweredByHonda pic.twitter.com/mwdXvrEljE
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) July 27, 2020
В началото на използването на хибридни задвижващи системи във Формула 1 Мерцедес е с огромен аванс спрямо съперниците
През 2014 г. Ферари изостава с над 80 к.с. от съперниците от Бракли, Рено – с около 50 к.с. Тези разлики постепенно са наваксани. През 2019 г. Скудерията излиза далеч напред по отношение на агрегата. Според Тото Волф в някои надпревари през миналия сезон е имало разлика от повече от 68 к.с. между моторите от Бриксуърт и Маранело в полза на италианската задвижваща система. Шефът на Ферари Матия Биното призна, че издадените от ФИА технически директиви са довели на загуба на мощност за техния мотор. Италианският тим обаче отказва да разкрие какво е тайното му споразумение с международната автомобилна федерация, сключено след приключване разследването на миналогодишната му задвижваща система.
Според Ред Бул Мерцедес печели във високоскоростни секции 0,4 сек
Шесткратните световни шампиони изчисляват предимството си в тези участъци на 0,150 сек. В Милтън Кийнс вече работят по отстраняване на проблемите си в аеродинамиката. Проблемите за Ферари и отборите с тяхната задвижваща система са доста по-сериозни. Скудерията, Хаас и Алфа Ромео бяха по-бавни в състезанията на Ред Бул Ринг и Хунгароринг спрямо 2019 г.
Допълнителен анализ на изоставането на Ферари и на това как директивите на ФИА на практика увеличиха разликите между екипите може да намерите в новия брой на списание ClubS1 (239).
Getting set @SilverstoneUK ? Looking good for the #BritishGP ?? #F1 pic.twitter.com/OA6Jl3fOIs
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) July 30, 2020