Мерцедес бележат напредък с болида си F1 W04, въпреки че нямат новости за колата през последните надпревари, заяви шефът на тима от Бракли Рос Браун.
Нико Розберг бе втори и трети в квалификациите на пистите Буд Интернешънъл и Яс Марина, след което записа два подиума (съответно второ и трето място). Съотборникът му Люис Хамилтън се класира трети и четвърти в Индия и Абу Даби и шести – седми в двете състезания. Според Браун колата бележи прогрес благодарение не на нови компоненти, а на задълбочено изследване на последната й конфигурация.
– Имаме напредък по отношение намирането на подобрения по автомобила. И преди съм споменавал, че не можем да го правим за сметка на следващия сезон. Но има малки неща, които се стараем да правим, да разбираме по-добре гумите. Понякога, когато не променяш много автомобила като развитие, виждаш с какво разполагаш и изследваш повече настройките, тъй като просто има по-малко вариации, с които да работиш. Изпробваме реглажи, баланс, аеробаланс, механичен баланс. И се появяват подобрение – малко по малко то се превръща в приличен напредък. Виждал съм това многократно и преди. Изненадващо е колко напред може да стигнеш чрез пълно изследване на наличния пакет. Според мен последните две надпревари са добър пример за това. Сега сме в различна ситуация с настройките спрямо тази отпреди няколко старта и изглежда имаме ползи. Не достатъчно, но съществуват – обясни англичанинът.
Хамилтън в частност обаче призна след надпреварата в Абу Даби, че не е наясно защо формата му в състезанията не е добра. Той имаше проблеми с управлението и Браун посочи, че една от слабостите на F1 W04 е поведението й в трафик. Пилотът от своя страна допълни, че дори без около него да има коли, болидът му пак не вървеше.
– Дори да бях напред, пак ме изпреварваха. Като цяло не вървях. Все едно имаше допълнителни 50 кг в автомобила. Бях прекалено бавен, нямаше никакво темпо. В квалификацията бях с половин секунда по-бърз спрямо предишния си тур. Но като стигнем до състезанието, направо не знам какво става. Истинска борба е. И е така вече няколко надпревари – заяви Хамилтън.
Междувременно спортният директор на Мерцедес Тото Волф изрази мнение по казуса, който по време на уикенда за Гран при на Абу Даби бе по-обсъждан дори от самото състезание – историята около Кими Райконен и това, че не е получил заплатата си от Лотус. Австриецът каза, че за него е непонятно как може пилоти от Формула 1 да останат без заплащане и че това заедно със затрудненията при покриване на задължения към служители и доставчици е лош знак за спорта.
– Никой не иска да вижда подобно нещо. Става въпрос за това как управляваш бизнеса си, но на мен просто ми изглежда странно. Никога не съм попадал в подобна ситуация през живота си и се чудя защо хората не плащат на служителите си. Не знам дали (тази история) е истина или не. Ако е, то просто е неразбираемо – каза Волф.
Той не коментира повече ситуацията в Лотус, тъй като не е запознат с управлението на бюджетите там. Но допълни, че публичност по такива въпроси не е добра за Формула 1.
– Целият свят е в лоша форма и трябва да внимаваме с финансите си. Същото се отнася и за нас, не можем да харчим твърде много. Но за F1 е зле да се чуват подобни истории – добави Волф.