Мерцедес може да оттегли заводския си отбор във Формула 1 от 2021 г. За тогава се планира в сила да влязат новите правила в спорта. Според информациите обаче немският концерн ще остане в F1 като доставчик на задвижващи системи.
По време на уикенда в Сочи са се появили слухове, че немският концерн подготвя изтеглянето на заводския си тим след края на следващия сезон. Те са били потвърдени от бившия гуру на Бриджстоун Кийс ван дер Гринт. Той има много връзки в падока и е провел разговори с хора от много отбори.
И смята, че в тези спекулации има резон поради няколко причини. И първата е подписването на споразумение за доставка на мотори между Макларън и Мерцедес.
По време на уикенда за Гран при на Русия бе обявено официално, че екипът от Уокинг ще се върне към използването на моторите на немския концерн от 2021 г. А това не се смята за особено логичен ход, с оглед на това, че Сребърните стрели в момента доставят мотори на 2 тима плюс своя заводски.
Освен това според сегашните правила един доставчик не може да доставя двигатели на повече от 3 отбора, независимо дали единият от тях е заводският на дадената компания.
„От Мерцедес вече са посъветвали Макларън да модернизират своя въздушен тунел и да сложат в ред всичките си съоръжения, за да могат да направят нужната стъпка към върха, каза Гринт. – Изглежда, че в Мерцедес искат да се откажат от своя собствен тим.
Новият бос на Мерцедес (Ола Калениус) не е голям фен на Формула 1. Но е голям такъв на Формула Е. И производителят не започва участие в електрическия шампионат просто така. Изглежда, че в Мерцедес вече нямат повече цели за изпълнение във Формула 1.“
Спортният шеф на Мерцедес Тото Волф отрече информациите за подготвящо се оттегляне на заводския тим. Но той също така не потвърди, че производителят ще остане със сигурност във Формула 1 от 2021 г.