Начало Formula 1 News Хамилтън №1 в Сочи, повреда в колата на Фетел осигури успеха на...

Хамилтън №1 в Сочи, повреда в колата на Фетел осигури успеха на Люис

5402
0
Хамилтън пред Ботас и Льоклер в Русия, снимка: Мерцедес

Пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас донесоха двойна победа за тима си в Гран при на Русия в Сочи. Двамата се възползваха максимално от режима на виртуална кола за сигурност, назначен заради отпадането на Себастиан Фетел с Ферари.

Германецът спря заради повреда, което даде шанс на Хамилтън и Ботас да направят пистоповете си при много по-ниска скорост на движение на техните съперници. Сред тях бе и Шарл Льоклер сдругия болид на Скудерията, който вече бе спрял в бокса за нови гуми.

Така той се озова зад Хамилтън, а след като направи още 1 бокс за гуми софт, и зад Ботас. До финала пилотът от Монако не успя да ги изпревари и остана 3-и, следван от състезателите на Ред Бул Макс Верстапен и Алекс Албон.

Фетел направи отличен старт и първо изпревари Хамилтън, а в спирането за втория завой и Льоклер. Сайнц пък мина пред Ботас и стана 4-и.

На трасето обаче излезе кола за сигурност заради инцидент между Рикиардо, Джовинаци и Грожан. Последният се удари в предпазните стени и отпадна. Даниел и пилотът на Алфа Ромео изостанаха на последните 2 места, като австралиецът спука и гума.

Състезанието беше рестартирано в 4-ата обиколка, като в челото не настъпиха сериозни промени. Само Ботас се справи със Сайнц. В същото време пилотите на Ферари започнаха да се откъсват пред Хамилтън, а Себастиан получи нареждане от бокса да пропусне пред себе си съотборника си.

Тогава стана ясно, че от Ферари са имали план Фетел да използва въздушната струя на Льоклер при старта, за да може германецът да изпревари Хамилтън. Себастиан обаче не изпълни инструкциите от отбора.

А Шарл получи уверение, че смяната ще стане по-късно в хода на надпреварата.

Макс Верстапен излезе на 6-а позиция след успешна маневра срещу Норис. Фетел нямаше намерение да пропуска Шарл и се откъсна на над 3 сек пред него. А Хамилтън, който бе на близо 7 сек от лидера, започна да доближава бавно пилотите на Скудерията.

Себастиан вдигна още темпото и се откъсна на 4 сек пред Шарл. В 21-ата и 22-ата обиколка Норис и Сайнц минаха през бокса за нови гуми медиум. Карлос остана пред съотборника си.

В 23-ата и Льоклер влезе в пита за нови гуми медиум. Фетел обаче не го последва в следващия тур, но се оплака, че задните му гуми се разпадат. Той спря чак в 27-ата обиколка, като питстопът му беше с 0.5 сек по-бавен. Логично германецът се върна на трасето зад съотборника си.

Само 1 обиколка по-късно обаче Фетел спря на пистата с повреда в задвижващата система. Това предизвика назначаване на режим на виртуална кола за сигурност.

От това се възползваха пилотите на Мерцедес, които спряха в бокса за смяна на гуми. Това позволи на Хамилтън да се върне на пистата пред Льоклер и то на цели 6 сек.

Веднага след подновяването на състезанието обаче катастрофира Джордж Ръсел от Уилямс. Това вече доведе до същинска кола за сигурност. Във Ферари решиха да вкарат Льоклер за нова смяна и той също сложи софт.

Пилотът от Монако се върна на 3-а позиция, зад Ботас. Но с меки гуми той щеше да се опита да атакува пилотите на Мерцедес. 4-и бе Верстапен, но с по-бавните гуми медиум. Неговият съотборник Албон бе стигнал до 7-ото място

След рестарта Ботас обаче се защитаваше добре и въпреки че Льоклер дълго време бе в DRS зоната му, не можеше да опита атака. Хамилтън в същото време се откъсна на над 4 сек от Валтери.

Албон пък изпревари Магнусен и се изкачи на 6-о място. След това се справи и със Сайнц за 5-ата позиция. Карлос финишира 6-и, следван от Перес, Норис, Магнусен и Хюлкенберг.