Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес обясниха защо не са използвали „специалния“ двигател на Хамилтън в Катар

Мерцедес обясниха защо не са използвали „специалния“ двигател на Хамилтън в Катар

8351
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън, снимка Мерцедес

Отборът на Мерцедес използваше по-стар двигател в колата на Хамилтън по време на уикенда в Катар. Въпреки това седемкратният световен шампион доминираше в квалификацията, безпроблемно спечели състезанието и намали преднината на Верстапен до 8 точки. В предстоящата надпревара по улиците на Джеда тимът от Бракли отново ще използва „специалния“ двигател, който донесе победата на Люис в Сао Пауло. 

След Гран при на Катар инженерният директор на Мерцедес Андрю Шовлин сподели, че пистата Лосаил изисква по-малко мощност в сравнение с Джеда и Яс Марина.

„От оставащите писти до края на сезона Лосаил разполага с най-малко дълги прави. Там има много завои и голяма част от обиколката не се взима на пълна газ“, каза Шовлин след състезанието.

„Предимството в мощността щеше да бъде много по-малко отколкото в Саудитска Арабия и Абу Даби. Всичко което правим има за цел да намира перфектния баланс. Когато използваме по-слабия двигател има по-малко наказание за него. Също така това означава, че когато сме на последните две писти ще разполагаме с максимална мощност, която позволява пълна атака“.

Шовлин обясни  къде точно Мерцедес намери предимство пред Ред Бул през миналия уикенд след като в Q3 Хамилтън изпревари Верстапен с повече от половин секунда. В неделния ден британецът бе недостижим за своите съперници и завърши с преднина от около 25 секунди.

„Времето за една обиколка се прави в комбинация от права, където пилотите карат на пълна газ и след това идва представянето в завоите. На някои скорошни трасета съпоставяхме колата си с тази на Ред Бул и определено имахме предимство на правите участъци, но губихме в дългите бавни завои“.

„И така откъде идва това време? Е, наистина има две области. Първата е притискащата сила, която помагаше на нашия болид да генерира толкова висока максимална скорост. Второто нещо бе баланса, който бе перфектен в повечето сесии“.

„Нашите пилоти бяха много доволни от балансирането на болида. Имаха стабилност по време на влизане, можеха да атакуват завоя и да излизат много добре от него. В крайна сметка видяхте демонстрация на това с тази фантастична обиколка на Люис, която му донесе полпозишъна“, обобщи Андрю Шовлин.