Начало Video Мерцедес признаха грешката си при рестарта

Мерцедес признаха грешката си при рестарта

4344
7 коментара
Гран при на Унгария 2021
Гран при на Унгария 2021, Хамилтън се оказа сам на стартовата решетка след подновяването на надпреварата. Всички останали 14 автомобила спряха, за да сменят гумите интермедия с такива за суха писта.

Мерцедес признаха грешката си при рестарта на Гран при на Унгария, че не извикаха Люис Хамилтън в пита, за да му сменят гумите. Шампионът се оказа сам на стартовата решетка след подновяването на надпреварата. Всички останали 14 автомобила спряха, за да сменят гумите интермедия с такива за суха писта. Шефът на тима Тото Волф защити действията на хората си след финала. Той заяви, че това бе „100% правилното решение и аз стоя зад него“.

Австриецът обясни, че изборът е бил направен, защото Мерцедес са имали първия бокс и при влизане за смяна, Люис със сигурност е щял да се върне около шесто място в колоната. Оставането на трасето обаче го прати последен.

Анализът на видеото е показал, че решението Люис да остане на грида е било неправилно

Във видео анализа на Гран при на Унгария, новият технически шеф Майк Елиът признава, че в крайна сметка, обаждането Люис да остане на грида е било неправилно, като се има предвид, че Хамилтън не просто остана последен, но и на пет секунди зад другите. След това шампионът си проби път в колоната и завърши трети само 1,859 сек от победителя Естебан Окон с Алпин.

Елиът разясни отново причините за решението. Подчерта, че избягването на спиране с останалите е намалило риска от сблъсък при връщането след смяната, подобен на този между Кими Райконен от Алфа Ромео и Никита Мазепин от тима на Хаас.

Направихме погрешен избор

„Ясно е, че с оглед на резултата направихме погрешен избор. Но трябва да имате предвид, че тези решения са наистина, наистина сложни – обясни Елиът. – Ние се колебаехме кои гуми да поставим още в самото начало на състезанието. Оказа се, че „интер“ определено е правилният избор, защото започна да вали във формиращата обиколка. След червения флаг се измъчвахме отново какво да изберем. Стана ясно, че всички автомобили пак са с интермедии. В новата обиколка за заемане места на старта, очевидно всички решиха да променят избора си, ние също трябваше да го направим. Но реалността е, че всъщност е по-трудно за нас като водещ отбор, отколкото за другите. Когато сте отпред, не можете да видите какво правят всички останали – вие сте водещата кола. Когато се върнете по-назад в колоната,  можете да следите действията и съответно да промените решението си. Можете да използвате тези нови доказателства във ваша полза.”

Проблем за нас бе, че имаме първия бокс в пита

„Вторият проблем за нас бе, че имаме първия бокс в пита (Избора се прави от шампионския екип  б.р.). Така, ако имахме спиране, всички коли щяха да минават покрай нас и за Люис щеше да е много трудно да излезе отново в добра позиция. Това би ни забавило. Ако бяхме направили опит да пробием насила в колоната, можехме да имаме сблъсък с друга кола. Всъщност видяхме това да се случва при тази натовареност в пита.”

 Имаше опаснност да се блъснем в друга кола

„Това, което разглеждахме бе коя е най-добрата стратегия за нас? Всъщност си мислехме, че искаме да бъдем консервативни. Основният ни съперник беше много назад. Това, което трябваше да направим, беше да не допуснем глупава грешка и в крайна сметка да се блъснем в друга кола. Но щеше да е по-добре да спрем, дори ако трябваше да чакаме до края на опашката.“