Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес против обърната стартова решетка

Мерцедес против обърната стартова решетка

2945
0
Мерцедес
снимка: Мерцедес

Продължава обсъждането на множество различни идеи за промени във Формула 1 с цел състезанията да станат по-атрактивни. По време на последните разговори в края на миналата седмица от Либърти Медия и ФИА са подложили на обсъждане възможността за обърната стартова решетка във вторите състезания на една и съща писта, както и за по-кратък втори уикенд.

Идеята е първият състезателен уикенд да протича по обичайния ред. За втория обаче се предвижда в събота да се проведе 30-минутен спринт. Стартовата решетка за него се определя от подреждането в генералното класиране, но в обратен ред. Резултатите от спринта пък определят грида за неделната надпревара.

Шефът на Мерцедес Тото Волф се е изказал категорично против

Той е заявил, че Сребърните стрели вече са направили достатъчно много отстъпки, особено за ограниченията в аероизследванията и смята това за повече от достатъчно. Реакцията на тима от Бракли се смята за напълно логична, но е любопитно, че Волф е бил подкрепен и от Рейсинг Пойнт. Това още повече засилва слуховете за все по-тесни връзки между Волф и собственика на тима от Силвърстоун Лорънс Строл. За да се вземе подобно решение за промяна в правилата, е нужно пълно единодушие, което очевидно няма как да се постигне. Авторите на идеята от кръга около Рос Браун обаче са на мнение, че точно в настоящия странен сезон с две състезания на една и съща писта е моментът да се направи подобен експеримент.

Кристиан Хорнер например одобрява изцяло инициативата. Според него едва ли ще се появи друга толкова удобна възможност за подобен опит.

„Ние спечелихме Гран при на Австрия през последните две години, така че потенциално имаме много какво да губим. Но според мен експериментът като цяло би бил положителен за Формула 1. Не виждам нищо особено привлекателно в това да гледаме кажи-речи същата надпревара, която сме наблюдавали седмица по-рано. Един различен формат би направил всичко далеч по-интересно. Надявам се Мерцедес да подкрепи идеята. В крайна сметка предизвикателството за отборите и пилотите е едно и също”, обясни Хорнер пред motorsport.com.

За сряда в Лондон е предвидена работна среща на представители на екипите, Либърти и ФИА. На нея ще се обсъждат отново детайли около провеждането на състезанията, които трябва да започнат на 5 юли в Австрия.