Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ще обяви ли Мерцедес привличането на Ръсел на Силвърстоун?

Ще обяви ли Мерцедес привличането на Ръсел на Силвърстоун?

3123
0
Джордж Ръсел
Джордж Ръсел; снимка: Уилямс

Уикендът за Гран при на Великобритания се очаква с особен интерес не само заради експеримента със спринтова квалификация. Формула 1 отделя сериозно внимание на новия формат. За дните, през които отборите ще са на пистата Силвърстоун обаче, има и други очаквания, свързани с разместването на пилоти между отборите за догодина. Един от най-упоритите слухове е, че Мерцедес ще обяви там привличането на Джордж Ръсел. Той върви от няколко седмици.

По време на втория уикенд в Австрия екипът от Бракли съобщи, че е сключил двегодишен договор с Люис Хамилтън. Седемкратният световен шампион не крие, че предпочита да работи с Валтери Ботас. Според шефа на тима Тото Волф обаче Хамилтън смята младия си сънародник за перспективен кандидат от гледна точка бъдещето на екипа.

Оставането на Люис не само не потуши слуховете за Джордж, а и ги засили. Самият Ръсел настоява, че е съсредоточен върху работата си в Уилямс

На въпрос дали продължаването на договора на Хамилтън е добра новина за него, той заяви, че иска да се състезава срещу най-добрите пилоти в света.

„Щеше да е жалко Люис да отсъства догодина, защото е един от най-великите пилоти на всички времена. В момента в спорта има страхотна група състезатели, които заслужават да са тук. От Мерцедес ме познават перфектно. Поддържаме ежедневен контакт, както сме го правили през последните три години. Каквото и да решат да правят, ще го сторят в точния за тима момент“, заяви Ръсел.

Слухът, че той самият отива в Мерцедес като титуляр и привличането му ще бъде обявено на Силвърстоун упорито продължава да циркулира, включително от източници като Дейвид Крофт. Според британския телевизионен коментатор сделката е приключена и ще бъде оповестена официално другата седмица.

Според някои от слуховете мястото и на съотборника на Джордж в Уилямс Николас Латифи не е особено сигурно

Канадският пилот заяви наскоро, че една от най-големите промени в тима от Гроув, откакто стана собственост на Дорилтън Кепитъл, е усещането за сигурност и стабилност в екипа.

„Чувството за приповдигнатост като цяло, моралът и атмосферата в отбора и фабриката, както и на пистата. Месеците с COVID (карантината през 2020 г. – б.р.) бяха крайно неспокойно време за всички в тима, незнаещи какво предстои в бъдеще. Несигурност за работата, просто за прехраната на мнозина от екипа. С идването на новите собственици нещата се стабилизираха, а сега вече се правят и сериозни инвестиции.“

Латифи говори общо за отбора, но не демонстрира притеснение и за собствената си позиция. Шефът на Уилямс Йост Капито изрази задоволство от работата му, но това, разбира се, не пречи на приказките, че канадският състезател може да си тръгне от Гроув.

Сред останалите неизвестни са Серхио Перес и Юки Цунода

И двамата имат едногодишни договори. На мексиканския пилот му трябваше малко време да се адаптира към тима на Ред Бул, но шефовете на екипа Кристиан Хорнер и Хелмут Марко вече непрекъснато сипят похвали по негов адрес. Хорнер обясни, че огромният принос на Перес за тима е опита, какъвто нямаха предишните съотборници на Макс Верстапен. Сезонът едва приближава преполовяване и от Милтън Кийнс твърдят, че не бързат с нов договор, тъй като има време.

В другия тим на Дитрих Матешиц също има неясноти. От една страна, преди началото на сезон 2021 се твърдеше, че Цунода е подготвян за Ред Бул. Скоростта на младия японски пилот е очевидна, както обаче и склонността му към грешки. Същевременно Пиер Гасли има договор поне за още един сезон. Според едно изявление на Марко контрактът на французина дори е за две години, тоест 2022 и 2023 г. Самият пилот обаче твърди, че към него има интерес от други отбори.

„В момента не знам какво е желанието на Хелмут“, каза Гасли. „Дали да ме вземе обратно, дали иска да остана в Алфа Таури или да ме пусне в друг отбор. Има интерес от други екипи. Ще видим кои са най-привлекателните опции, но в крайна сметка всичко зависи от Ред Бул.“

Преди години друг пилот от академията на Ред Бул – Карлос Сайнц – първо бе пуснат под наем в друг тим (Рено) и след това излезе изцяло от орбитата на Марко. В Алфа Таури обаче е нужен опитен състезател, което може да окаже влияние върху решението.

Слухове има и около бъдещето на Даниел Рикиардо заради трудната адаптация на австралиеца в Макларън. CEO-то на Макларън Рейсинг Зак Браун обаче е голям фен на пилота и употреби сериозни усилия да го привлече в Уокинг. Това е вероятно основната причина, поради която приказките за напускане на Рикиардо не се възприемат особено сериозно.

Ситуацията в Хаас и Алфа Ромео е различна

Тимът на Хаас обяви към края на октомври 2020 г., че ще се раздели с Кевин Магнусен и Ромен Грожан. Към финала на сезона отборът съобщи, че за 2021-ва титуляри ще са Мик Шумахер и Никита Мазепин. Младежите имат договори и за догодина, но това изобщо не пречи на слуховете.

„Мисля, че дори не сме започнали да работим по въпроса. Просто сега е сезонът на слуховете. Със сигурност трябва да прегледаме всичко. Но не мисля, че сме далеч от момента за потвърждаване на пилотите си за 2022 г.“, обясни Гюнтер Щайнер.

Приказките пращат Мик Шумахер в Алфа Ромео, говори се и за Валтери Ботас (за когото се смята, че може да има опция и в Уилямс). От Хинвил засега отказват да обсъждат кои ще са състезателите им догодина. Грешката на Кими Райконен в края на Гран при на Австрия предизвика въпроси дали не е време финландецът да сложи край на кариерата си. Бъдещето на Антонио Джовинаци също не е ясно.

На хартия и Ланс Строл няма договор за следващия сезон, но за него оставането в Астън Мартин едва ли ще е проблем.