Тимът на Мерцедес разкри каква е била причината за отпадането на Валтери Ботас в Катар. Финдландецът се движеше на трета позиция когато се спука предна лява гума на неговия болид. Ботас трябваше да измине около 5 километра на три гуми влачейки се по трасето. Това предизвика допълнителни поражения по колата и загуба на аеродинамично притискане. След преминаването през бокса пилотът на Мерцедес стигна до 12-тото място преди да бъде прибран в гаража на своя отбор и не успя да се включи в борбата за подиума и най-бързата обиколка.
„Колата нямаше никакво аеродинамично притискане. Трябваше просто да се откажем. Температурата в болида се покачи и това можеше да причини щети по двигателя“, каза директорът на Мерцедес Тото Волф.
Въпреки че изглеждаше малко вероятно Ботас да стигне до челната десетка, той теоретично би могъл да помогне на отбора като постави нови гуми в края на надпреварата. По този начин той можеше да запише най-бързия тур, което щеше да попречи на Верстапен да спечели допълнителна точка.
„Беше ясно, че нямаше как да влезем в зоната на точките с него. Имаше твърде много поражения по аеродинамиката. Появиха се и вибрации в гумите, но ще оставим Пирели да проверят това. В крайна сметка решихме, че ще е много трудно да спечелим каквото и да е и логично го прибрахме в гаража“, заяви Андрю Шовлин.
„В петък Валтери беше много бърз и постоянен. Той свърши страхотна работа по настройките на колата. След това в събота всичко стана по-трудно. В квалификацията най-големият му проблем беше да запишем чиста обиколка. В състезанието стартът беше труден. Въпеки това той се придвижи напред в класирането и вярвах, че ще може да запише добър резултат. За съжаление спуканата гума и пораженията след това ни отнеха всичко“, завърши Шовлин.
A tough Sunday in Qatar, but we know you’ll come back fighting, VB! 💪 Maximum attack for the last races 👊💙 pic.twitter.com/8VSTAoZeYs
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 22, 2021