Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Мерцедес имат идеи за решение на проблема със скоростните кутии

В Мерцедес имат идеи за решение на проблема със скоростните кутии

Валтери Ботас, Люис Хамилтън
Валтери Ботас и Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Тимът на Мерцедес има идеи за решение на проблема със скоростните кутии, заради който Валтери Ботас и Люис Хамилтън бяха принудени да избягват бордюрите по време на Гран при на Австрия, сподели шефът на екипа Тото Волф. Той допусна, че може би е било добър вариант към края на надпреварата състезателите на отбора от Бракли да спрат за софт. Финландецът спечели състезанието, което бе първи кръг от сезон 2020. Съотборникът му бе класиран четвърти заради наказание от 5 секунди за сблъсък с Алекс Албон (Ред Бул).

„Ситуацията бе доста сериозна от самото начало на състезанието, когато забелязахме, че с автомобила на Валтери има проблем“, обясни Волф

„При това такъв, който може моментално да провали състезанието. После се появи и в болида на Люис. Не можахме да разберем причините, но знаехме, че грижите ни по някакъв начин са свързани с вибрациите и затова посъветвахме пилотите си да избягват бордюрите. В определен етап от надпреварата дори мислехме, че колите ни може да не стигнат до финала. Затова се стараехме да го докараме до карирания флаг.“

„Доколкото разбирам, имаме решение, което ще облекчи ситуацията. В Австрия някои компоненти от автомобилите са натоварени повече в сравнение с други трасета. Ако успеем да приложим това решение и до известна степен да защитим колата, то всичко ще е наред.“

„И двамата ни състезатели демонстрираха отлично темпо. Валтери се потруди здраво и в събота, стартира от полпозишън, а след това победи. Ако трябва да оценя уикенда като цяло, то пилотите бяха с приблизително равна скорост. И двамата заслужават похвала.

Волф отрече някои от съобщенията по радиото да са имали за цел Ботас и Хамилтън да запазят позициите си и отхвърли напълно идеята, че напомняли Мулти 21

През 2013 г. в Малайзия Себастиан Фетел не изпълни командата от бокса „Мулти 21“ – инструкция с Марк Уебър да запазят позициите си. Австралиецът водеше в състезанието, но 13 обиколки преди финала съотборникът му в Ред Бул го изпревари и взе победата.

„Ситуацията нямаше нищо общо с Мулти 21“, бе категоричен Волф. „Не се занимаваме с подобни неща, освен в случаите, когато някой от болидите ни има проблем. В началото на сезона не се намесваме в борбата между пилотите си. Те имат пълното право да се състезават. Ние просто ги посъветвахме да избягват бордюрите и да снижат режимите на двигателите си, тъй като в онзи момент от надпреварата никой не ни заплашваше. Сторихме го, за да пазим задвижващите системи. Не сме прилагали обаче отборна тактика – нито пряко, нито косвено.“