Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес с предимство пред Ферари във втората сесия на Каталуня

Мерцедес с предимство пред Ферари във втората сесия на Каталуня

2257
0
Валтери Ботас
Валтери Ботас, снимка: Мерцедес

Екипът на Мерцедес имаше предимство спрямо Ферари във втората свободна тренировка за Гран при на Испания. Най-бърз отново беше Валтери Ботас, който изпревари съотборника си Хамилтън с 0.049 сек.

В същото време пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Себастиан Фетел изостанаха на 0.3 и почти 0.4 сек. Хамилтън пък не беше доволен от колата си и изоставаше от своя съотборник. По неговия автомобил бяха направени доста промени.

Макс Верстапен започна тренировката с по-новата втора спецификация на мотора на Хонда след теча, който имаше от колата му в първата сесия.

Заради него холандецът, който използваше до момента първата, се наложи да премина към втората, за която се смята, че е с около 20 конски сили по-мощна.

Кевин Магнусен поведе в началото на тренировката, следван от Квят и Албон. Фетел започна тренировката с медиум. Той веднага излезе начело, а Грожан мина през зоната за сигурност на завои 7 и 8.

Льоклер с другия болид на Ферари беше с гуми хард. Той изостана с 0.8 сек от съотборника си, а Магнусен отново поведе. Това не продължи дълго, като Фетел записа ново най-добро време – 1:18.766 мин. В следващия си опит Фетел свали още 0.2 сек.

Ботас, който също имаше проблем с теч от колата в първата сесия, обаче с медиум оглави класирането с 1:18.259 мин.

Другият пилот на Сребърните стрели Люис Хамилтън бе с хард и имаше трудности на 10-и завой.

В следващия си опит Хамилтън отново допусна грешка. В същото време пак със средните по твърдост гуми Ботас записа нов върхов резултат 1:17.835 мин. Верстапен пък се доближи само на няколко стотни от втория Фетел.

След като най-после записа чиста бърза обиколка, шампионът Хамилтън излезе 4-и, на 0.8 сек от Ботас. Половин час след началото на сесията Фетел първи от водещите пилоти сложи гуми софт. Той бе само с 0.162 сек по-бърз, а Льоклер, който също сложи меки гуми, изостана на 27 хилядни от Фетел.

Със софт Грожан излезе на 4-о място. В следващия си опит Льоклер изпревари Фетел с 0.088 сек. Той обаче бе само на 0.25 сек пред Ботас при използване на по-бързи гуми.

След доста промени по болида, Хамилтън излезе на пистата със софт гуми. Той оглави подреждането с 1:17.410 мин, като бе с близо 2 десети пред Льоклер. Ботас също постави меки гуми и бе с още 0.126 сек по-бърз от Люис.

Верстапен бе 5-и на 0.8 сек. Макс се оплака, че при подаване на газ няма адекватна реакция от мотора. В следващия си опит Хамилтън се доближи на 49 хилядни от съотборника си. Гасли с другия болид на Ред Бул остана 7-и, като пред него се нареди Ромен Грожан. Магнусен остана 8-и затвърди силната форма на Хаас.

В последните 30 минути пилотите правиха състезателни симулации с много гориво. Ботас отново имаше предимство спрямо Хамилтън. А авансът на Сребърните стрели спрямо Ферари изглежда беше по-малък. С гумите хард Хамилтън имаше трудности и се оплака от това по радиото.