Когато преди почти 10 години едно усмихнато 20-годишно момче не можеше да повярва, че Сър Франк Уилямс му се обажда, за да му даде титулярно място в отбора си във Формула 1, със сигурност не си е представяло Гран при на Бразилия през 2009 г. Дженсън Бътън – като всеки друг пилот в Гран при – повтаряше от началото на кариерата си, че мечтата му е да спечели световната титла в F1. Сега вече я има. Не я спечели с победа на пистата Интерлагос, но я взе с толкова борба и хъс, че критиците му нямат друг избор освен да признаят, че вече 29-годишният англичанин определено заслужава короната. Независимо от факта, че последната му победа бе в Турция през юни, а през останалата част от сезона далеч не се бореше за най-високото стъпало на почетната стълбичка.
Само допреди около осем месеца Бътън дори не бе сигурен дали отборът му ще се състезава в тазгодишния шампионат на Формула 1, а в момента е на върха на щастието – защото заедно с Браун Гран при изпълни мечтата си. Твърде често подценяван, англичанинът ненавиждаше въпросите за това как се чувства, след като спечели за първи път състезание в Гран при през 2006 г. в Унгария, след цели 113 старта в кариерата си. Но вече е част от онзи привилегирован клуб на шампионите във Формула 1, в който се влиза безкрайно трудно.
Дженсън спечели шест от първите седем старта за 2009 г., след което предимството на автомобила му се стопи и трябваше да се бори за точки. Това доведе до нова вълна питания дали не е загубил желанието си да участва в битката, дали не се чувства демотивиран, дали заслужава въобще да е шампион.
С карането си в Гран при на Бразилия англичанинът показа всичко онова, което толкова упорито търсеше кой ли не у него. Не се обезкуражи, не падна духом, бори се до последно – затова и петото му място на Интерлагос е може би дори по-ценно от победа, след като му донесе лелеяната титла.
След финала Дженсън пееше в кокпита си We are the champions – и за себе си, и за всички хора, допринесли и за неговата корона, и за тази при конструкторите. Отборът на Браун Гран при взе всичко в дебютния си сезон благодарение на своя шеф и собственик – Рос Браун. Легендарният бивш технически директор на Ферари търсеше ново предизвикателство, след като постигна всичко със Скудерията и след година ваканция се впусна в приключението Хонда. Японският концерн обаче се оттегли през декември миналата година от Формула 1 и той трябваше първо да спасява тима, а след това да мисли за всичко останало. Англичанинът се справи – по невероятен начин той написа истинска приказка, чийто щастлив финал даде Фелипе Маса с карирания флаг на Интерлагос.
И въпреки че Дженсън по принцип имаше резервиран полет обратно за Великобритания вечерта след Гран при на Бразилия, то празненствата със сигурност продължават. Мечтите наистина се сбъдват. И добрите момчета наистина побеждават.