Успешната защита на Мик Шумахер в Унгария, миналата неделя срещу претендента за титлата Макс Верстапен донесла „светлина“ в тунела за екипа на Хаас.
Сезонът е деморализиращ за отбора
Сезонът като цяло е деморализиращ за отбора, който единствен използа колата си от 2020 г. без почти никакви промени. Изменени са само детайлите, за които има нови изисквания в правилата. Изоставането е сериозно дори спрямо преките съперници от Уилямс и Алфа Ромео. Автомобилът на Хаас няма достатъчно аеродинамично притискане и страда от липса на баланс.
Мик Шумахер и Никита Мазепин нямат опит
Пилотите в екипа Мик Шумахер и Никита Мазепин нямат опит във Формура 1 и допускат грешки. Но в Унгария шампионът във Формула 2 за миналия сезон задържа успешно зад гърба си Верстапен в продължение на дузина обиколки. Колата на нидерландеца бе повредена, но Мик се бори успешно и с Даниел Рикиардо. Като цяло темпото му бе по-добро от обичайно, като се задържа дълго на около 3 сек зад австралиеца.
„Не очаквах да ги задържа толкова дълго, но се радвам, че успях – завяви Шумахер след състезанието. – Успях да получа възможност да се боря с най-добрите момчета, два пъти излизах срещу Макс на пистата. Успях да отклоня атаки и да не се пропукам под натиск.“
В крайна сметка синът на седемкратният световен шампион Михаел Шумахер завърши 12-ти. Резултатът бе най-доброто класиране за пилот на Хаас, от деветото място на Ромен Грожан в Германия през миналата есен.
„Това наистина донесе светлина на всички в края на тунела отново, след разочароващ ден [събота], направихме успешно състезание – добави Шумахер. – Не очаквах да ги задържа толкова дълго, но се радвам, че успях“.
Никита Мазепин отново получи доста критики
За разлика от Мик Шумахер Никита Мазепин отново получи доста критики. Но руснакът заяви, че „силно вярва в това, че ще има дълга кариера във Формула 1“. Той определи като „шибано досаден“ сблъсъка в питлейн с Кими Райконен и заяви, че очаква с нетърпение новото си шаси в Гран при на Белгия, което ще е по-леко и удобно за настройване.